آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه‌ی امریکا روز 〈شنبه، ۱۱ جدی〉 در آخرین روز سال ۲۰۲۱ میلادی در یک نشست خبری گفته است که امریکا گزینه‌‌هایی را بررسی می‌کند تا بر مبنای آن  پول بیشتری به اقتصاد افغانستان تزریق شود. وی در این نشست خاطرنشان کرده است که امریکا اخیرا در آزادسازی حدود ۲۸۰  میلیون دالر […]

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه‌ی امریکا روز 〈شنبه، ۱۱ جدی〉 در آخرین روز سال ۲۰۲۱ میلادی در یک نشست خبری گفته است که امریکا گزینه‌‌هایی را بررسی می‌کند تا بر مبنای آن  پول بیشتری به اقتصاد افغانستان تزریق شود.

وی در این نشست خاطرنشان کرده است که امریکا اخیرا در آزادسازی حدود ۲۸۰  میلیون دالر افغانستان سهم داشته است.

وی افزوده است: ″ما به شدت به دنبال راه‌هایی هستیم تا نقدینه‌گی بیشتری را وارد اقتصاد افغانستان کنیم تا پول بیشتری به جیب مردم برسانیم. امریکا این کار را در هم‌کاری با شرکای خود طوری انجام خواهد داد که مستقیماً به نفع طالبان نباشد، اما به طور مستقیم به مردم برسد.او هدف از این محدودیت‌ها را تضمین این که امارت اسلامی انتظارات جامعه‌ی بین‌المللی را برآورده می‌کند، عنوان کرده است. بلینکن خطاب به امارت گفت که اگر می‌خواهند به‌رسمیت شناخته شوند، باید سیاست‌های خود را اصلاح کنند.

وی افزود که به‌رسمیت شناخته شدن حکومت امارت اسلامی بسته‌گی به اقداماتی هم‌چون حمایت از حقوق‌بشر، آزادی فردی، توقف حملات تلافی‌جویانه و مقابله با تروریسم دارد.

این اظهارات در حالی مطرح شده‌است که در پی تحولات اخیر و بروز مشکلات شدید اقتصادی، سیستم بانکی کشور با بحران نقدینه‌گی مواجه شده و هزاران تن به‌دلیل مشکلات اقتصادی با خاطر مرگ ناشی از گرسنه‌گی مواجه هستند. صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد، با نشر آماری از خشونت علیه کودکان در جهان، به ویژه کشورهای آسیایی، گفته است که در ۲۸۵۰۰  رویداد، ۲۷ درصد تلفات کودکان جهان در افغانستان ثبت شده است. این نهاد می‌افزاید که کودکان در جریان درگیری‌های مسلحانه، خشونت و ناامنی ویران‌گر سال ۲۰۲۱  میلادی کشته شده‌‌اند. یونیسف در آمار جدید خود خاطرنشان کرده است که افغانستان به طور نمونه از ۲۰۰۵ به این‌سو دارای بالاترین شمار تلفات کودکان بوده است. صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد می‌گوید که باید همه تلاش‌ها انجام شود تا کودکان در جهان، به ویژه در افغانستان از خشونت در امان باشند.

در پی تحولات اخیر و جنگ‌های شدید در افغانستان، زنان و کودکان بیش‌ترین تلفات را در میان غیرنظامیان داشته‌اند.