ان پی آریا رادیو‌ی ملی امریکا اعلام کرده که  نشانه‌هایی از پیشرفت مذاکرات ویانا به‌سمت توافق وجود دارد  و برای نخستین‌بار، مذاکره کنندگان اروپایی از پیشرفت در روند این مذاکرات، گزارش داده‌اند. این رسانه آمریکایی گزارش داده که نظر ایران در باره‌ی روند مذاکرات هم نسبتا مثبت است زیرا هم اکنون موضوع لغو تحریم‌ها در […]

ان پی آریا رادیو‌ی ملی امریکا اعلام کرده که  نشانه‌هایی از پیشرفت مذاکرات ویانا به‌سمت توافق وجود دارد  و برای نخستین‌بار، مذاکره کنندگان اروپایی از پیشرفت در روند این مذاکرات، گزارش داده‌اند.

این رسانه آمریکایی گزارش داده که نظر ایران در باره‌ی روند مذاکرات هم نسبتا مثبت است زیرا هم اکنون موضوع لغو تحریم‌ها در دستور کار مذاکرات قرار دارد و لغو تحریم‌ها ، هدف اصلی ایران در این مذاکرات است. و امریکا هم اصرار دارد که مذاکرات هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد. در همین حال برخی دیپلمات‌ها امیدوارند که این مذاکرات قبل پایان ماه ژانویه جاری به توافق بیانجامد. این در حالی‌است که قرار است ادامه‌ی دور هشتم یا دور جاری مذاکرات ویانا از روز دوشنبه هفته‌ی جاری و پس از یک وقفه سه روزه بخاطر تعطیلات سال نو میلادی، از سر گرفته شود.