پاکستان؛ همسایه‌ی که خود به بحران آفرینی در افغانستان متهم است حالا آستین برزده تا مانع بحران انسانی در افغانستان شود. به تازگی جنرال جاوید قمر باجوا رییس ستاد ارتش پاکستان گفته است که جامعه‌ی جهانی باید برای جلوگیری از بحران انسانی در افغانستان به این کشور کمک بیشتر کند.آقای باجوا در گفت‌وگو با یک […]

پاکستان؛ همسایه‌ی که خود به بحران آفرینی در افغانستان متهم است حالا آستین برزده تا مانع بحران انسانی در افغانستان شود.

به تازگی جنرال جاوید قمر باجوا رییس ستاد ارتش پاکستان گفته است که جامعه‌ی جهانی باید برای جلوگیری از بحران انسانی در افغانستان به این کشور کمک بیشتر کند.آقای باجوا در گفت‌وگو با یک مقام بریتانیایی تاکید کرده است که برای صلح و ثبات منطقه‌ای ضرورت است که جامعه‌ی جهانی به افغانستان کمک کند.

در کنار این، قرار است سازمان ملل متحد به روز سه شنبه هفته‌ی جاری نشستی را برای جمع‌آوری کمک به افغانستان برگزار کند. دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه‌ی این سازمان می‌گوید که در این نشست درخواست کمک برای سال ۲۰۲۲  را اعلام خواهد کرد. دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه‌ی سازمان ملل هم‌چنان تاکید کرده که نیمی از جمعیت افغانستان به کمک‌های بشردوستانه‌ی نیاز دارند و این بحران، در سالیان متمادی بسیاری از شهروندان افغانستان را وادار به مهاجرت خواهد کرد. این در حالی‌است که هند و پاکستان به کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان ادامه می‌دهند. به تازگی وزارت خارجه‌ی هند گفته است که سومین محموله‌ی از کمک‌های این کشور به کابل رسیده است.

از سویی دیگر، در تازه‌ترین مورد شماری از تاجران پاکستانی نیز بیش از ۸۵  تُن مواد غذایی و سایر اقلام ضروری به افغانستان کمک کرده‌اند.