دانشگاه جانز هاپکنز، اعلام کرده است که شمار مجموعی واقعات ثبت شده مثبت بیماری کووید- ۱۹ در سراسر جهان از مرز ۳۰۰ میلیون گذشته است. این در حالی‌است که اومیکرون، نوع جدید جهش یافته‌ی ویروس کرونا سبب مبتلا شدن شمار چشم‌گیر افراد به این ویروس در ده‌‌ها کشور شده است. اومیکرون به گونه‌ی سریع سرایت […]

دانشگاه جانز هاپکنز، اعلام کرده است که شمار مجموعی واقعات ثبت شده مثبت بیماری کووید- ۱۹ در سراسر جهان از مرز ۳۰۰ میلیون گذشته است.

این در حالی‌است که اومیکرون، نوع جدید جهش یافته‌ی ویروس کرونا سبب مبتلا شدن شمار چشم‌گیر افراد به این ویروس در ده‌‌ها کشور شده است. اومیکرون به گونه‌ی سریع سرایت می‌کند و گمان می‌رود که کم‌تر سبب بیماری جدی و مرگ‌ومیر اندک نسبت به گونه‌های قبلی ویروس کرونا به ویژه در نزد افراد واکسین شده، می‌شود. متخصصان صحی هشدار می‌دهند که افزایش شمار مبتلایان، سیستم مراقبت صحی در سراسر جهان را به شدت زیر فشار قرار خواهد داد. طبق آمار رسمی، تا کنون بیش از پنج و نیم میلیون تن در سراسر جهان به اثر ویروس کرونا جان باخته اند، اما سازمان جهانی صحت شمار کل مرگ‌ومیر را دو یا سه مرتبه بیشتر از این تخمین می‌کند.