سازمان عفو بین‌الملل بازداشت فیض‌الله جلال، استاد دانشگاه کابل از سوی امارت اسلامی را محکوم کرده و خواستار رهایی بدون قیدوشرط استاد جلال شده است. این سازمان شنبه شب 〈۱۸ جدی〉 در تویتی نوشته است که نیروهای امارت آقای جلال را به‌دلیل استفاده از آزادی بیان و انتقاد از عمل‌کرد امارت در یک برنامه‌ی‌ تلویزیونی […]

سازمان عفو بین‌الملل بازداشت فیض‌الله جلال، استاد دانشگاه کابل از سوی امارت اسلامی را محکوم کرده و خواستار رهایی بدون قیدوشرط استاد جلال شده است.

این سازمان شنبه شب 〈۱۸ جدی〉 در تویتی نوشته است که نیروهای امارت آقای جلال را به‌دلیل استفاده از آزادی بیان و انتقاد از عمل‌کرد امارت در یک برنامه‌ی‌ تلویزیونی بازداشت کرده‌اند. درهمین حال، حسینا جلال، دختر فیض‌الله جلال به رسانه‌ها گفته است که افراد امارت اسلامی عصر دیروز 〈شنبه،۱۸ جدی〉 وارد خانه‌ی او شده و با تهدید و بدون ارایه‌ی توضیحی، او را با خود برده‌اند. حسینا جلال هم‌چنین گفته است که پدرش در ماه‌های گذشته و پس از مصاحبه‌ی جنجالی تلویزیونی بارها تهدید شد و به نوعی در حبس خانگی به‌سر می‌برد. این در حالی‌است که شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی، خواستار رهایی فیض‌الله جلال از قید امارت اسلامی شده‌اند. پتریشا گاسمن، یک مقام ارشد دیدبان حقوق‌بشر از امارت اسلامی خواسته است که این منتقد سیاسی را هر چه زودتر آزاد کنند. او با انتقاد از امارت اسلامی در یک تویت نگاشته است که افراد امارت اسلامی هیچ زمانی تحمل انتقاد و آزادی بیان را نداشته است. درهمین حال، ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی امارت اسلامی بازداشت فیض‌الله جلال، استاد دانشگاه کابل را تایید کرده و او را یک شخص ″متعصب″ خوانده است. سخن‌گوی امارت اسلامی در یک تویت نگاشته است که آقای جلال برای چرندیات خود در رسانه‌‌های اجتماعی گرفتار شده است که مردم را علیه نظام تحریک و با آبروی مردم بازی می‌کرد.