عرفان‌الله شریف زوی رییس اطلاعات و نشرات جمعیت هلال‌احمر افغانی در یک نشست خبری گفته است که جمعیت هلال‌احمر افغانی در سال ۲۰۲۱  میلادی کمک‌های را که از سوی کمیته‌ی بین‌المللی صلیب سرخ، فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ، و نهادهای همانند هلال احمر ترکیه، ایران، قطر، پاکستان، عربستان سعودی، و صیلب سرخ‌های کانادا، چین و ناروی […]

عرفان‌الله شریف زوی رییس اطلاعات و نشرات جمعیت هلال‌احمر افغانی در یک نشست خبری گفته است که جمعیت هلال‌احمر افغانی در سال ۲۰۲۱  میلادی کمک‌های را که از سوی کمیته‌ی بین‌المللی صلیب سرخ، فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ، و نهادهای همانند هلال احمر ترکیه، ایران، قطر، پاکستان، عربستان سعودی، و صیلب سرخ‌های کانادا، چین و ناروی صورت گرفته بود را به ۳۴ ولایت توزیع کرده است.

وی افزوده است که این کمک‌ها نسبت به سال گذشته‌ی میلادی افزایش یافته است. وی هم‌چنان تصریح کرده است که در حال حاضر هلال‌احمر افغانی کمک‌های را نیز از نهاد مربوط به سره میاشت از ایران، ترکیه، قطر، چین و موسسه خیریه بیت‌السلام دریافت کرده است. وی هم‌چنان تاکید کرده است که، ۹۹ کانتینر مواد خوراکی را نیز بنیاد بیت‌السلام کشور عربستان سعودی وعده کرده که به زودی به افغانستان خواهد رسید و به باشندگان ولایت‌های جلال‌آباد، هرات، زابل، غزنی، تخار، پروان و کندز توزیع خواهد شد. این در حالی‌است که سازمان جهانی غذا بارها تاکید کرده است که بیش از نیمی جمعیت افغانستان در معرض گرسنگی شدید قرار دارد و اگر کمک‌های بشری بیشتر صورت نگیرد، احتمالا فاجعه‌ی بشری رخ خواهد داد.