نهاد رسانه‌‌ای افغانستان در نشست خبری روز 〈دوشنبه، ۲۰ جدی〉 نتایج تحقیق خود در مورد اوضاع رسانه‌ها و خبرنگاران را شریک ساخته است. سید آقا قاسمی رییس اجرایی نهاد رسانه‌ای افغانستان افزوده است که پس از به قدرت رسیدن امارت اسلامی در کشور حضور زنان در رسانه‌ها کاهش یافته است. وی اوضاع اقتصادی ۶۷ درصد […]

نهاد رسانه‌‌ای افغانستان در نشست خبری روز 〈دوشنبه، ۲۰ جدی〉 نتایج تحقیق خود در مورد اوضاع رسانه‌ها و خبرنگاران را شریک ساخته است.

سید آقا قاسمی رییس اجرایی نهاد رسانه‌ای افغانستان افزوده است که پس از به قدرت رسیدن امارت اسلامی در کشور حضور زنان در رسانه‌ها کاهش یافته است. وی اوضاع اقتصادی ۶۷ درصد خبرنگاران را در کشور نگران کننده خوانده است. وی می‌گوید که نهادهای که طی ۲۰ سال خیر در راستای کار و فعالیت رسانه‌ها ایجاد شده بود تاثیرات مثبتی به همراه نداشته است. وی هم‌چنان از امارت اسلامی خواست که برای خبرنگاران حقوق باز نشستگی تعین کند و در کنار آن در مورد امنیت خبرنکاران توجه جدی داشته باشد. از سوی هم صمیم فروغ فیضی سخن‌گوی نهاد رسانه‌ای افغانستان می‌گوید که در یک‌ماه اخیر خشونت در مقابل خبرنگاران به صفر رسیده بود. وی هم‌چنان تاکید کرده است که خبرنگاران در کشور با مشکلات هم‌چون دست‌رسی به اطلاعات روبه‌رو اند. این در حالی‌است که پس از به قدرت رسیدن امارت اسلامی شماری زیادی از خبرنگاران از امنیت شغلی شان ابراز نگرانی کرده و برخی هم کشور را به مقصد تامین امنیت جانی شان ترک گفته اند.