وزارت خارجه چین می‌گوید که امریکا باید به‌عنوان مقصر اصلی بحران افغانستان، اشتباه‌های خود را بپذیرد و تحریم‌های وضع شده بر مردم افغانستان را بردارد. این کشور همچنان تاکید می‌کند که واشنگتن با اقدام‌های ملموس تحریم‌های وضع شده بر مردم افغانسان را بردارد. چین گفته است که امریکا نباید تحریم‌های یک جانبه را برای بدترکردن […]

وزارت خارجه چین می‌گوید که امریکا باید به‌عنوان مقصر اصلی بحران افغانستان، اشتباه‌های خود را بپذیرد و تحریم‌های وضع شده بر مردم افغانستان را بردارد.

این کشور همچنان تاکید می‌کند که واشنگتن با اقدام‌های ملموس تحریم‌های وضع شده بر مردم افغانسان را بردارد. چین گفته است که امریکا نباید تحریم‌های یک جانبه را برای بدترکردن اوضاع اقتصادی و معیشتی افغانستان اعمال کند. سفیر چین در کابل نیز خواهان آزادسازی پول های منجمدشده افغانستان شده است.

همزمان با خواست چین برای رفع تحریم‌های از سوی امریکا بر افغانستان، امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه امارت اسلامی هم تاکید می‌کند که تحریم‌های وضع شده بر افغانستان هیچ‌گاه نتیجه نداده است. آقای متقی که شام دوشنبه در یک نشست آنلاین برای اشتراک‌کنندگان در واشنگتن صحبت می‌کرد، می‌گوید حکومت امارت اسلامی می‌خواهد با جامعه جهانی تعامل داشته باشد. آقای متقی هم‌چنان گفته است که حکومت امارت اسلامی همه‌شمول است و تمامی اقوام و اقشار جامعه در آن عضویت دارند.

این در حالیست که پس از سقوط حکومت پیشین و بدترشدن وضعیت اقتصادی و معیشیتی مردم، هیچ کشوری امارت اسلامی را به‌رسمیت نشناخته و دارای‌هایی افغانستان از سوی امریکا منجمد شده است. و پیش شرط‌های جامعه جهانی هم برای رسمیت دادن به امارت اسلامی، رعایت حقوق بشر، تشکیل حکومت فراگیر و مبارزه با تروریزم است.