کوریای شمالی امروز 〈چهارشنبه، ۲۲ جدی〉 یک موشک بالستیک مافوق صوت جدید را آزمایش کرد. گفته می‌شود که این موشک نوع توسعه یافته موشک آزمایش شده در هفته‌ی گذشته است. آژانس مرکزی خبری کوریا شمالی هدف از شلیک آزمایشی این موشک را تایید نهایی مشخصات سیستم توسعه یافته تسلیحات مافوق صوت گفته است. این آژانس […]

 کوریای شمالی امروز 〈چهارشنبه، ۲۲ جدی〉 یک موشک بالستیک مافوق صوت جدید را آزمایش کرد. گفته می‌شود که این موشک نوع توسعه یافته موشک آزمایش شده در هفته‌ی گذشته است.

آژانس مرکزی خبری کوریا شمالی هدف از شلیک آزمایشی این موشک را تایید نهایی مشخصات سیستم توسعه یافته تسلیحات مافوق صوت گفته است. این آژانس افزود که موشک بالستیک مافوق صوت با موفقیت به هدف خود در فاصله هزار کیلومتری برخورد کرده است. کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی که در این آزمایش شرکت کرده بود بر نیاز تقویت قدرت راهبردی نظامی این کشور از نظر کمیت و کیفیت تأکید کرده است. کوریای شمالی اولین‌بار در ماه سپتامبر سال گذشته موشک مافوق صوت را آزمایش کرد که برمبنای آن به جمعی از کشور‌های جهان که مشغول توسعه تکنولوژی موشکی هستند پیوست. هایپرسونیک یا موشک‌های مافوق صوت به این معناست که این نوع موشک‌‌ها می‌توانند با سرعتی حداقل پنج برابر سرعت صوت در ساعت حرکت کنند. در عین حال در هنگام پرواز قدرت مانور دهی را نیز دارند که این امر ردیابی و رهگیری آن‌ها را بسیار دشوارتر از موشک سنتی می‌‌کند.