نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای افغانستان ظاهرن تلاش دارد که با دور زدن حکومت جدید، مردم افغانستان را از طریق چهره‌های نظام پیشین کمک کند. توماست وست نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای افغانستان با حامد کرزی رییس‌جمهوری پیشین و عبدالله عبدالله رییس شورای مصالحه‌ی پیشین افغانستان در پیوند به تحولات اخیر و چگونگی کمک‌های جهانی در پشتیبانی […]

نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای افغانستان ظاهرن تلاش دارد که با دور زدن حکومت جدید، مردم افغانستان را از طریق چهره‌های نظام پیشین کمک کند.

توماست وست نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای افغانستان با حامد کرزی رییس‌جمهوری پیشین و عبدالله عبدالله رییس شورای مصالحه‌ی پیشین افغانستان در پیوند به تحولات اخیر و چگونگی کمک‌های جهانی در پشتیبانی از مردم افغانستان گفت‌وگو کرده است. حالا پرسش این است که چرا امریکا برای حل مشکل افغانستان با چهره‌های پیشین گفت‌وگو می‌کند؟ آقای وست در تویتی نوشته است که او با این دو چهره‌ی سیاسی کشور، در پیوند به پشتیبانی جهان از مردم افغانستان، حقوق زنان، حقوق اقلیت‌ها، کمک‌های بشردوستانه، وضعیت اقتصادی افغانستان مشوره کرده است. این در حالی‌است که ایالات متحده امریکا یک بسته‌ی جدید کمک بشردوستانه به ارزش ۳۸۰  میلیون دالری را برای مردم افغانستان اعلام کرده است. امریکا اعلام کرده با این بسته‌ی کمکی جدید، مقدار کمک‌های امریکا به افغانستان پس از ماه اکتبر سال گذشته میلادی، ۷۸۲  میلیون دالر می‌رسد. با این حساب، امریکا در حال حاضر بزرگترین فراهم کننده کمک‌های بشردوستانه به افغانستان است.