پس از تحول جدید و افزایش بی‌کاری در کشور، حالا پاکستان تصمیم دارد که نیروی کار به افغانستان بفرستد. عمران خان نخست‌وزیر پاکستان از مسوولان این کشور خواسته تا نیروی کار به افغانستان بفرستند. آقای خان گفته است که برای جلوگیری از بحران انسانی در افغانستان، نیاز است تا نیروی کار آموزش دیده در بخش‎های […]

پس از تحول جدید و افزایش بی‌کاری در کشور، حالا پاکستان تصمیم دارد که نیروی کار به افغانستان بفرستد.

عمران خان نخست‌وزیر پاکستان از مسوولان این کشور خواسته تا نیروی کار به افغانستان بفرستند. آقای خان گفته است که برای جلوگیری از بحران انسانی در افغانستان، نیاز است تا نیروی کار آموزش دیده در بخش‎های فنی، صحت، مالی و فناوری فرستاده شود.پس از اظهارات این مقام پاکستانی، آگاهان سیاسی و شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتقاد تند از سیاست‌های اسلام‌آباد در قبال افغانستان، این سخنان عمران خان را تطبیق سیاست استعماری نوین این کشور در افغانستان می‌دانند.

این در حالی‌است که روزنامه‌ی نیویارک تایمز به تازگی گزارش کرده که حکومت سرپرست امارت اسلامی با کم‌بود نیروی متخصص کاری روبه‌رو است و برای پر کردن این خلا، از پاکستان کارمند استخدام می‌کند. اما ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی امارت اسلامی در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفته است که همین اکنون امارت اسلامی نیروی کار آموزش دیده ای را در اختیار دارد که در سطح منطقه بی‌نظیر است.

پاکستان در حالی تصمیم دارد که نیروی کار به افغانستان بفرستد که فقر و بی‌کاری میان جوانان در کشور بیداد می‌کند و شماری از جوانان هم برای یافتن کار، خانه و خانواده را ترک می‌کنند و به کشورهای همسایه می‌روند. شماری از این جوانان که همین اکنون در کشور حضور دارند، می‌گویند هنوزهم نیروی کافی کار در کشور وجود دارد و امارت اسلامی باید از آن استفاده کند.