رسانه‌ها به‌عنوان قوه چهارم در برخی از جوامع بشری شناخته شده است و اما پس از سقوط حکومت پیشین، قانون رسانه‌های همگانی در افغانستان در حالت تعلیق قرار دارد. اتحادیه‌ی ملی ژورنالستان افغانستان در یک نشست خبری دریافتی‌های اخیر این اتحادیه را از یک نظر سنجی انلاین به اشتراک گذاشته است. مسرور لطفی مسوول اتحادیه‌ی […]

رسانه‌ها به‌عنوان قوه چهارم در برخی از جوامع بشری شناخته شده است و اما پس از سقوط حکومت پیشین، قانون رسانه‌های همگانی در افغانستان در حالت تعلیق قرار دارد.

اتحادیه‌ی ملی ژورنالستان افغانستان در یک نشست خبری دریافتی‌های اخیر این اتحادیه را از یک نظر سنجی انلاین به اشتراک گذاشته است. مسرور لطفی مسوول اتحادیه‌ی ملی ژورنالستان افغانستان قانون رسانه‌های همگانی را بهترین قانون در بخش فعالیت رسانه میداندو می‌گوید که به تعلیق در آمدن قانون رسانه‌های همگانی منجر به ایجاد چالش‌های زیادی برای خبرنگاران گردیده است. وی می‌گوید که با تصویب قانون رسانه‌های همگانی، فعالیت خبرنگاران زن و مشکلات آنان حل خواهد شد. وی هم‌چنان افزوده است که خبرنگاران محلی در راستای دست‌رسی به اطلاعات به مشکلات مواجه هستند. وی از امارت اسلامی خواست که به هدف حل مشکلات فراه راه فعالیت رسانه‌ها، قانونی رسانه‌های همگانی را هرچه زودتر به تصویب برساند. از سویی‌هم انعام‌الله سمنگانی معاون سخن‌گوی امارت اسلامی می‌گوید که قانون رسانه‌های همگانی تحت بررسی قرار دارد و به زودی نهایی خواهد شد. مسوول اتحادیه‌ی ملی ژورنالیستان افغانستان، تاکید کرده است که اطلاع رسانی دقیق رسالت رسانه هاست و هیچ محدویت به منظور اطلاعات برای مسوولان رسانه‌ها قابل پذیرش نیست.