دیمیتری پسکوف سخن‌گوی رییس‌جمهوری روسیه اعلام کرده است که مرز بین روسیه و اوکراین پرتنش است و به همین دلیل مسکو بر دریافت ضمانت‌های امنیتی از آمریکا و ناتو اصرار دارد. وی گفته که مسکو می‌خواهد پاسخ مستقیم به نگرانی‌های خود دریافت کند، زیرا تنش در مرزهای روسیه و اوکراین برای قاره اروپا بسیار خطرناک […]

دیمیتری پسکوف سخن‌گوی رییس‌جمهوری روسیه اعلام کرده است که مرز بین روسیه و اوکراین پرتنش است و به همین دلیل مسکو بر دریافت ضمانت‌های امنیتی از آمریکا و ناتو اصرار دارد.

وی گفته که مسکو می‌خواهد پاسخ مستقیم به نگرانی‌های خود دریافت کند، زیرا تنش در مرزهای روسیه و اوکراین برای قاره اروپا بسیار خطرناک است. این در حالی‌است که روسیه اواخر ماه دسامبر سال ۲۰۲۱  نامه‌هایی را که حاوی پیشنهادات این کشور برای ارایه ضمانت‌های حقوقی- امنیتی درمورد اقدامات ناتو و گسترش این پیمان و استقرار زیر ساخت‌ها و تسلیحات آن در مناطق مجاور مرزهای روسیه بود به آمریکا و ناتو ارایه کرد. این پیشنهادات مطرح شده در مذاکراتی از ۱۰ تا ۱۳ ماه جاری میلادی، در نشست امنیتی راهبردی روسیه و آمریکا، نشست شورای ناتو و روسیه، و شورای دایمی سازمان امنیت و هم‌کاری اروپا بررسی شد. در نتیجه‌ی نشست‌ها بدون خاتمه یافتن تنش‌های مرزی روسیه- اوکراین پایان یافت.