در اوج نگرانی‌های جهانی و داخلی از وضعیت بد بشری در افغانستان، وزارت احیا و انکشاف دهات، از دست‌آوردهای چهار ماه خود با ارزش میلیون‌ها دالر به رسانه‌ها معلومات ارایه کرده است. سید احمد مستقیم، معین وزارت احیا و انکشاف دهات امارت اسلامی، در نشست خبری در کابل، از امضای قرار داد پروژه‌ی آب‌رسانی و […]

در اوج نگرانی‌های جهانی و داخلی از وضعیت بد بشری در افغانستان، وزارت احیا و انکشاف دهات، از دست‌آوردهای چهار ماه خود با ارزش میلیون‌ها دالر به رسانه‌ها معلومات ارایه کرده است.

سید احمد مستقیم، معین وزارت احیا و انکشاف دهات امارت اسلامی، در نشست خبری در کابل، از امضای قرار داد پروژه‌ی آب‌رسانی و حفظ الصحه به کمک مالی اداره‌ی حمایت از کودکان سازمان ملل متحد “یونیسف” خبر داده و گفته است که این پروژه می‌تواند فرصت استفاده‌ی آب پاک را برای ۱۸۳ هزار تن را مساعد سازد. معین وزارت احیا و انکشاف دهات، گفته است که کار ۱۱۵ پروژه‌ی آبیاری در ولایت کندهار به کمک بانک آسیایی به ارزش ۳۵۰ میلیون افغانی آغاز شده است. وی هم‌چنان از آغاز پروژه‌ثی یک بند آبیاری در همین ولایت نیز خبر داده است. این مقام وزارت احیا و انکشاف دهات، می‌گوید که پروژه‌های میثاق شهروندی در کشور لغو نشده است. وی از بانک جهانی خواست که در راستا تکمیل این پروژه‌ها و پرداخت معاش ۳۰۰۰ کارمند برنامه‌ی میثاق شهروندی با امارت اسلامی هم‌کار کند. براساس معلومات وزارت احیا و انکشاف دهات امارت اسلامی، این وزارت با نه موسسه به ارزش ۱۶ میلیون دالر قرار دادی را به امضا رسانده که با تطبیق آن، ۱٫۲  میلیون شهروندان کشور، از این پروژه مستفید خواهد شد.