وزارت دفاع امریکا ویدیوی حمله‌ی هواپیمای بدون سرنشین بر یک خانه‌ی مسکونی در شهر کابل را که در روزهای اول سقوط کابل انجام شده بود، همگانی کرده است. نیویورک تایمز این ویدیو را از طریق شکایت علیه فرماندهی نیروهای مرکزی امریکا به دست آورد و سپس آن را روز 〈چهارشنبه، ۲۹ جدی〉 در وبسایت خود […]

وزارت دفاع امریکا ویدیوی حمله‌ی هواپیمای بدون سرنشین بر یک خانه‌ی مسکونی در شهر کابل را که در روزهای اول سقوط کابل انجام شده بود، همگانی کرده است.

نیویورک تایمز این ویدیو را از طریق شکایت علیه فرماندهی نیروهای مرکزی امریکا به دست آورد و سپس آن را روز 〈چهارشنبه، ۲۹ جدی〉 در وبسایت خود منتشر کرده است. روزنامه‌ی گاردین به نقل از نیویارک ‌تایمز گزارش داده که این ویدیو شامل ۲۵  دقیقه فیلم از حمله‌ی هوایی امریکا بر یک منزل مسکونی است که در آن حمله ۹ عضو یک خانواده از جمله ۷ کودک جان باختند. مقام‌های امریکا در آن‌زمان اعلام کردند که عوامل داعش از این خانه قصد حمله‌ی دوباره به میدان هوایی کابل را داشته ‌اند، اما اندکی بعد پنتاگون این حمله را «اشتباه غم‌انگیز» خواند. این حمله سه روز پس از حمله‌ی داعش بر کمپ باران در میدان هوایی کابل انجام شد. در حمله‌ی داعش بر میدان هوایی کابل، نزدیک به ۲۰۰ غیرنظامی و ۱۳سرباز امریکایی کشته شدند.