چارلز شومر رهبر دموکرات‌ها در سنای امریکا و ۱۴ سناتور دموکرات دیگر در نامه‌‌ای از حکومت بایدن خواستند که موانع عمده‌ در برابر صدور ویزای امریکا برای افغانستانی‌های در معرض خطر را بردارد. این سناتوران تاکید کرده‌اند که حکومت هم‌چنان مساله‌ی رد درخواستی‌های اقامت موقت بشردوستانه پناهندگان افغانستانی را بررسی کند. تخمین زده می‌شود که […]

چارلز شومر رهبر دموکرات‌ها در سنای امریکا و ۱۴ سناتور دموکرات دیگر در نامه‌‌ای از حکومت بایدن خواستند که موانع عمده‌ در برابر صدور ویزای امریکا برای افغانستانی‌های در معرض خطر را بردارد.

این سناتوران تاکید کرده‌اند که حکومت هم‌چنان مساله‌ی رد درخواستی‌های اقامت موقت بشردوستانه پناهندگان افغانستانی را بررسی کند.

تخمین زده می‌شود که ۳۵ هزار درخواست برای دریافت اقامت موقت بشردوستانه در اداره‌ی مهاجرت و شهروندی امریکا ثبت شده است. اما؛ از این میان، این اداره تنها ۱۳۵  درخواست را منظور کرده است. این اداره گفته که متقاضیان اقامت موقت بشردوستانه با ارایه‌ی اسناد ثابت کنند که زندگی‌ شان در افغانستان در معرض خطر است. اما سناتوران دموکرات این شرایط را غیرواقعی و دشوار می‌دانند. گفتنی‌است که دولت امریکا پیش از این ویزای بشردوستانه برای شهروندان در خطر افغانستان از جمله فعالان زن و خبرنگاران اعلام کرده بود؛ اما شرایط آن به حد سخت گیرانه است که شماری اندکی نیز توانسته از این سهولت استفاده کند.