تلاش‌های امارت اسلامی برای آزادسازی دارای‌های منجمدشده‌ی افغانستان از سوی امریکا. در حالی که شماری از شهروندان افغانستان با فقر و گرسنگی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند، امریکا می‌خواهد بخشی از دارای‌های منجمدشده‌ی افغانستان را به خانواده‌های قربانیان حمله‌ی یازدهم سپتامبر بدهد. حالا امارت اسلامی در واکنش به این تصمیم امریکا، می‌گوید که افغانستان در حمله‌ی ۱ […]

تلاش‌های امارت اسلامی برای آزادسازی دارای‌های منجمدشده‌ی افغانستان از سوی امریکا. در حالی که شماری از شهروندان افغانستان با فقر و گرسنگی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند، امریکا می‌خواهد بخشی از دارای‌های منجمدشده‌ی افغانستان را به خانواده‌های قربانیان حمله‌ی یازدهم سپتامبر بدهد. حالا امارت اسلامی در واکنش به این تصمیم امریکا، می‌گوید که افغانستان در حمله‌ی ۱ ۱سپتامبر هیچ دخالتی نداشته و از این‌رو سپردن پول‌های افغانستان زیرعنوان غرامت برای آسیب‌دیدگان رویداد ۱۱ سپتامبر، اهانت به بشریت است.

معاون سخن‌گوی امارت اسلامی می‌گوید که مردم افغانستان با چالش اقتصادی روبه‌رواند و امریکا با تاکید بر منجمدماندن دارای‌های افغانستان، میخواهد بالای امارت اسلامی فشار بیاورد. توماس وست، نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای افغانستان نیز گفته است که امریکا می‌خواهد تا یک بخشی از پول‌های منجمدشده را به زودترین فرصت آزاد کند تا در بهبود وضعیت بشری در افغانستان استفاده شود. آقای وست تاکید کرده که این پول‌ها، در دست‌رس امارت اسلامی قرار نخواهد گرفت. پس از به قدرت رسیدن امارت اسلامی در افغانستان امریکا به تاریخ ۲۶ اسد سال جاری، ۹٫۴ میلیارد دالر از سرمایه افغانستان را منجمد کرد و تاکنون تلاش‌های امارت اسلامی برای آزادسازی آن، نتیجه‌ی در پی نداشته است.