از پنج ماه به این سو نهادهای کمک رسان بین‌المللی از احتمال بروز فاجعه‌ی انسانی در کشور نگرانی کرده و بر تسریع روند کمک رسانی به مردم افغانستان تاکید می‌کنند. شماری از فعالان مدنی روز 〈یک‌شنبه، ۳ دلو〉 در نشست خبری در کابل، در رابطه به توزیع کمک‌های بشردوستانه‌ی جامعه‌ی جهانی برای مردم درغرب کابل […]

از پنج ماه به این سو نهادهای کمک رسان بین‌المللی از احتمال بروز فاجعه‌ی انسانی در کشور نگرانی کرده و بر تسریع روند کمک رسانی به مردم افغانستان تاکید می‌کنند.

شماری از فعالان مدنی روز 〈یک‌شنبه، ۳ دلو〉 در نشست خبری در کابل، در رابطه به توزیع کمک‌های بشردوستانه‌ی جامعه‌ی جهانی برای مردم درغرب کابل و مناطق مرکزی گفته اند که تاکنون کمک‌های بشردوستانه‌ی جامعه‌ی جهانی به صورت عادلانه توزیع نشده است. آنان مدعی شده‌اند که در توزیع این کمک‌ها شماری از کارمندان نهادها و وکیل‌های گذر برخورد تبعیض‌آمیز داشته اند. آنان هم‌چنان از سازمان ملل، اتحادیه‌ی اروپا و دیگر موسسه‌های کمک رسان خواسته اند که در روند توزیع کمک‌های بشر دوستانه نظارت جدی داشته باشند. برخی دیگری از فعالان مدنی از امارت اسلامی خواهان ایجاد زمینه‌های کاری شدند. این فعالان مدنی از امارت اسلامی و کشورهای منطقه و جهان خواسته اند تا در راستایی شفاف سازی توزیع کمک‌ها برای رسانه‌ها و فعالان مدنی اجازه‌ی کمک رسانی دهند.