مقام‌های ارشد امارت اسلامی با نمایندگانی از دولت آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی در ناروی با هم دیدار و گفت‌و‌گو می‌کنند. لیزا گلدن، دیپلمات ارشد ناروی گفته است که گفت‌وگوها با نمایندگان امارت اسلامی مهم است، زیرا مسایل بشردوستانه در افغانستان نیاز به رسیدگی فوری دارد و وضعیت در حال بدتر شدن است. در […]

مقام‌های ارشد امارت اسلامی با نمایندگانی از دولت آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی در ناروی با هم دیدار و گفت‌و‌گو می‌کنند.

لیزا گلدن، دیپلمات ارشد ناروی گفته است که گفت‌وگوها با نمایندگان امارت اسلامی مهم است، زیرا مسایل بشردوستانه در افغانستان نیاز به رسیدگی فوری دارد و وضعیت در حال بدتر شدن است. در این نشست چندین فعال زن به نمایندگی از زنان کشور شرکت کرده‌اند. شماری از فعالان حقوق زن می‌گویند که این زنان از زنان کشور نمایندگی نمی‌کنند و باید کشور میزبان از زنان دعوت می‌کرد که واقعا صدای زن افغانستان بود. فعالان حقوق زن هم‌چنان می‌گویند که زنان دعوت شده به این نشست، سال‌ها است که از نان زن افغانستان استفاده کرده و کار بنیادی برای بهبود زندگی زنان کشور انجام نداده اند. این در حالی‌است که هیات ۱۶ نفری جامعه‌ی مدنی افغانستان یک طرح جامع را در این نشست به امارت اسلامی، اتحادیه‌ی اروپا و امریکا ارایه می‌کند.