با افزایش فقر و بیچارگی در افغانستان، گزارش‌های در رسانه‌ها منتشر شد که شماری از خانواده‌ها برای پوره کردن نیازهای اقتصادی خانواد‌های شان، دست به فروش اعضای بدن شان می‌‌زنند. افغانستان که به‌سبب سال‌ها جنگ، خشک‌سالی و سیلاب‌ها از گذشته یک کشور نسبتا فقیر بود، پس از مسلط شدن امارت اسلامی در ماه اگست سال […]

با افزایش فقر و بیچارگی در افغانستان، گزارش‌های در رسانه‌ها منتشر شد که شماری از خانواده‌ها برای پوره کردن نیازهای اقتصادی خانواد‌های شان، دست به فروش اعضای بدن شان می‌‌زنند.

افغانستان که به‌سبب سال‌ها جنگ، خشک‌سالی و سیلاب‌ها از گذشته یک کشور نسبتا فقیر بود، پس از مسلط شدن امارت اسلامی در ماه اگست سال گذشته و قطع شدن کمک‌های بین‌المللی، سطح فقر در این کشور به گونه‌ی بی‌پیشینه افزایش یافته است. هم‌چنان زمستان سرد امسال بر مشکلات مردم فقیر افزوده است. مایکل کیتنگ نماینده‌ی ویژه‌ی پیشین بریتانیا برای افغانستان روز 〈جمعه، ۸ دلو〉 هشدار داد که تنهاگذاشتن مردم افغانستان درکنار عواقب بشری، پیامدهای امنیتی نیز خواهد داشت. وی که در بروکسل پایتخت بلجیم با شبکه تلویزیونی سکای نیوز صحبت می‌کرد، گفت که جهان نباید مردم افغانستان را تنها بگذارد.

وی افزود:من فکر می‌کنم تنها گذاشتن مردم افغانستان که درنتیجه، آنان گرسنه شوند و دست به گدایی بزنند نه به نفع افغانستان، نه به نفع کشورهای منطقه و نه هم به نفع جامعه بین‌المللی میباشد. به خاطری که سبب بی‌جا شدن بیشتر مردم، مهاجرت و زیاد شدن فعالیت‌های غیرقانونی دیگر چون قاچاق مواد مخدر و فروش اعضای بدن خواهد شد.”

وی می‌گوید در کنار کمک‌های ضروری بشری به مردم افغانستان، نیازاست تا اقتصاد افغانستان نیاز فعال نگهداشته شود.

وی بیان داشت:مشکل این است که چگونه اقتصاد را فعال نگهداشت، چگونه پول در اقتصاد دوران پیداکند. اگر این مشکل حل نشود، وضعیت از بد، بدتر خواهد شد.

این در حالی‌است که سازمان ملل متحد در اوایل ماه روان میلادی خواستار کمک پنج میلیارد دالر برای افغانستان شد که این بزگ‌ترین درخواست کمک بشری برای یک کشور است. این سازمان هشدار داده است که ۲۴ میلیون تن در افغانستان با گرسنگی و فقر روبه‌رو اند.