بوریس جانسون نخست‌وزیر بریتانیا هم‌زمان با بالا گرفتن تنش‌ها بین غرب و روسیه، به ناتو پیشنهاد افزایش کمک‌های نظامی را ارایه کرد. نخست‌وزیر بریتانیا به نیروهای مسلح دستور داده تا آماده استقرار نظامی گسترده شوند. به گفته‌ی جانسون این اقدام به مسکو نشان می‌دهد که بریتانیا اقدامات بی‌ثبات کننده آنها را تحمل نمی‌کند و در […]

بوریس جانسون نخست‌وزیر بریتانیا هم‌زمان با بالا گرفتن تنش‌ها بین غرب و روسیه، به ناتو پیشنهاد افزایش کمک‌های نظامی را ارایه کرد.

نخست‌وزیر بریتانیا به نیروهای مسلح دستور داده تا آماده استقرار نظامی گسترده شوند. به گفته‌ی جانسون این اقدام به مسکو نشان می‌دهد که بریتانیا اقدامات بی‌ثبات کننده آنها را تحمل نمی‌کند و در صورت تهاجم روسیه، در کنار متحدان ناتو می‌ایستد. در همین حال وزیر دفاع روسیه نیز در پاسخ به درخواست‌های دولت ایرلند، تصمیم گرفت تا به نشانه‌ی حسن نیت رزمایش‌های نیروی دریایی روسیه را از منطقه‌ی اقتصادی انحصاری ایرلند به مکان دیگری منتقل کند. نخست‌‌وزیر ایرلند پیش از این گفته بود که رزمایش‌های دریایی در آب‌های بین‌المللی در سواحل این کشور خوشایند نیست. این در حالی‌است که مانورهای فراگیر روسیه شامل بیش از ۱۴۰ کشتی جنگی و شناور پشتیبان، بیش از۶۰ هواپیما، یک‌هزار قطعه سخت‌افزار نظامی و حدود ۱۰ هزار سرباز برای انجام این مانور است.