رسانه‌های دولتی کوریای شمالی روز 〈یک‌شنبه، ۱۰ دلو〉 گزارش داده‌اند که پیونگ یانگ یک میزایل میان برد خود را آزمایش کرده است. این هفتمین بار است که کوریای شمالی میزایل‌‌های بالستیک خود را در سال جاری میلادی آزمایش کرده است. بر اساس گزارش رسانه‌‌های دولتی کوریای شمالی، از سال ۲۰۱۷  میلادی،‌ این دوربرد‌‌ترین میزایل کوریای […]

رسانه‌های دولتی کوریای شمالی روز 〈یک‌شنبه، ۱۰ دلو〉 گزارش داده‌اند که پیونگ یانگ یک میزایل میان برد خود را آزمایش کرده است.

این هفتمین بار است که کوریای شمالی میزایل‌‌های بالستیک خود را در سال جاری میلادی آزمایش کرده است. بر اساس گزارش رسانه‌‌های دولتی کوریای شمالی، از سال ۲۰۱۷  میلادی،‌ این دوربرد‌‌ترین میزایل کوریای شمالی بود که پیونگ یانگ آن‌را آزمایش کرده است. خبرگزاری مرکزی کوریای شمالی گزارش داده است که هدف این آزمایش، تایید دقیق بودن میزایل موسوم به هواسونگ- دوازده بود که اوایل روز یک‌شنبه از یک منطقه‌ی شمال غربی آن کشور پرتاب شد. مقام‌‌های امریکا آزمایش پیهم میزایل‌‌ها توسط کوریای شمالی را یک اقدام تحریک‌آمیز خوانده و آن‌را محکوم کرده‌اند.

سازمان ملل متحد نیز آزمایش هسته‌‌ای و موشک بالستیک را برای کره شمالی ممنوع کرده و این کشور را هدف تحریم قرار داده است. خبرگزاری رسمی کره شمالی گفته است این موشک برای اطمینان از دقت آن آزمایش شده است.