محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امورخارجه‌ی قطر گفته است که رسیدن به توافق هسته‌ای برجام برای ثبات منطقه‌ای حایز اهمیت است و افزوده که قرار گرفتن قطر به‌عنوان یک متحد اصلی آمریکا خارج از ناتو بیانگر قدرت روابط دوحه و واشنگتن میباشد. وی افزود: “از کانال‌‌های باز با آمریکا و ایران برای نزدیک کردن […]

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امورخارجه‌ی قطر گفته است که رسیدن به توافق هسته‌ای برجام برای ثبات منطقه‌ای حایز اهمیت است و افزوده که قرار گرفتن قطر به‌عنوان یک متحد اصلی آمریکا خارج از ناتو بیانگر قدرت روابط دوحه و واشنگتن میباشد.

وی افزود: “از کانال‌‌های باز با آمریکا و ایران برای نزدیک کردن دیدگاه‌‌ها به یک دیگر استفاده خواهیم کرد. تلاش می‌کنیم طرف ایرانی را ترغیب کنیم تا در قبال کشورهای منطقه دست به اقدامات مثبت بزند.

در همین حال آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه‌ی آمریکا پس از گفت‌وگو با وزیر امور خارجه‌ی اسراییل در تویتی نوشته است که روابط امریکا با رژیم اسراییل در مبارزه با چالش‌هایی چون ایران مهم است.

آنتونی بلینکن گفت: “روابط دوجانبه‌ی مستحکم امریکا و اسراییل در مواجهه با چالش‌های مشترک از جمله خطرات تهاجمات بیشتر روسیه علیه اوکراین و تهدیدات ایران حایز اهمیت است.”

این در حالی‎است که با شروع دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌ها در ویانا بین تهران و طرف‌های برجام که با حضور آمریکا به‌عنوان عضو خارج شده از توافق در حال انجام است، آگاهان باورمند هستند که مقام‌های رژیم اسراییل نیز در کنار شرکای غربی خود، تلاش می‌‌کنند تا ایران را به‌عنوان یک تهدید جلوه دهند.