نفتالی بنیت نخست‌وزیر اسراییل درمورد فعالیت‌های نظامی ایران در شرق میانه و تلاش‌ها برای ممانعت برنامه هسته‌‌ای گفته که. اسراییل معتقد است هرگونه تلاش برای احیای توافق برجام، مانع دست‌یابی ایران به تسلیحات هسته‌‌ای نخواهد شد. بنیت در نشست کابینه‌ی کشورش گفته که حق اسراییل است تا در صورت ضرورت در برابر ایران عمل کند. […]

نفتالی بنیت نخست‌وزیر اسراییل درمورد فعالیت‌های نظامی ایران در شرق میانه و تلاش‌ها برای ممانعت برنامه هسته‌‌ای گفته که.

اسراییل معتقد است هرگونه تلاش برای احیای توافق برجام، مانع دست‌یابی ایران به تسلیحات هسته‌‌ای نخواهد شد. بنیت در نشست کابینه‌ی کشورش گفته که حق اسراییل است تا در صورت ضرورت در برابر ایران عمل کند.

نفتالی بنیت صدراعظم اسراییل در تماس تلیفونی گفت: “هرکسی فکر می‌کند که توافق برجام باعث افزایش ثبات در منطقه می‌شود، در اشتباه است. ما از نزدیک مزاکرات ویانا را زیر نظر داریم و به هرگونه توافقی که میان قدرت ‌های جهان و ایران صورت بگیرد متعهد نیستیم. و در صورت ضرورت، ایران را هدف حمله قرار خواهیم داد.”

این در حالی‌است که مقام‌های امریکایی و ایرانی از آغاز دوباره دور هشتم مذاکرات احیای برجام خبر داده گفته اند که قرار است هییت‌های مذاکراتی فردا به ویانا بازگردند. در همین حال، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در توییتی نگاشته است که اگر در توافق برجام تحریم‌‌های به حداکثری رفع نشود توافق بدست آمده خوب نخواهد بود. : “توافقی که طی آن تحریم‌های شکل ‌دهنده فشار حداکثری رفع نشود، موجب شرطی شدن اقتصاد کشور شده و نمی ‌تواند مبنای توافق خوب باشد.

از سویی هم سعید خطیب زاده سخن‌گوی وزارت امور خارجه‌ی ایران امروز(دوشنبه، ۱۸ دلو) در نشست خبری هفتگی خود در مورد ادامه‌ی مذاکرات ویانا گفته که روز سه‌شنبه هییت ایران عازم ویانا می‌شود و انتظار تهران تصمیم‌های لازم و ضروری از سوی واشنگتن است و تاکید کرده که ایران منتظر تغییر رفتار آمریکایی‌ها به صورت عملی است. این در حالی‌است که مذاکره کنندگان در روزهای گذشته سرگرم تکمیل پیش ‌نویس متن توافق و تصمیم ‌گیری در مورد برخی موضوعات اختلافی بوده‌‌اند. هیات‌‌ها اذعان داشته اند در حالی که گفت‌وگوها پیچیده است اما مسایل رو به جلو و در مسیر پیشرفت قرار دارد.