اس جی شانکر وزیرخارجه‌ی هند و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه‌ی قطر در مورد افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرده اند. وزیر خارجه‌ی هند دیروز 〈چهارشنبه، ۲۰ 〉 دلو به دوحه رفته و با همتای قطری خود در مورد افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرده است. هرچند جزییات بی‌شتر این دیدار تا هنوز منتشر […]

اس جی شانکر وزیرخارجه‌ی هند و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه‌ی قطر در مورد افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرده اند.

وزیر خارجه‌ی هند دیروز 〈چهارشنبه، ۲۰ 〉 دلو به دوحه رفته و با همتای قطری خود در مورد افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرده است. هرچند جزییات بی‌شتر این دیدار تا هنوز منتشر نشده؛ اما جی شانکر تبادل نظر با همتای قطری خود را سازنده اعلام کرده است.گفتنی‌است که پس از تسلط امارت اسلامی بر افغانستان، این چندمین گفت‌وگوی مقام‌های هند و قطر درباره‌ی افغانستان است. دو کشور تاکید دارند که باید در افغانستان حکومتی همه‌شمول تشکیل شود و خاک افغانستان هم نباید برای تهدید یا حمله به سایر کشورها استفاده شود. درهمین حال، تی ‌اس تیرمورتی سفیر هند در سازمان ملل می‌گوید که با تحولات اخیر در افغانستان تهدیدهای تروریستی از این کشور بیشتر شده است. سفیر هند با اشاره به گزارش اخیر شورای امنیت می‌گوید که افغانستان ظرفیت تبدیل شدن به پناهگاه امن برای گروه‌‌های چون القاعده را دارد.