امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه‌ی امارت اسلامی در دیدار با دیبورا لاینز نماینده‌ی ویژه‌ی سازمان ملل برای افغانستان با انتقاد از اظهارات اخیر دبیر کل این سازمان مبنی بر این که گویا با خلا قدرت در افغانستان احتمال خطر گسترش تروریزم از افغانستان به بیرون وجود دارد، گفته است که این اظهارات تحریک‌آمیز و کمپاین […]

امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه‌ی امارت اسلامی در دیدار با دیبورا لاینز نماینده‌ی ویژه‌ی سازمان ملل برای افغانستان با انتقاد از اظهارات اخیر دبیر کل این سازمان مبنی بر این که گویا با خلا قدرت در افغانستان احتمال خطر گسترش تروریزم از افغانستان به بیرون وجود دارد، گفته است که این اظهارات تحریک‌آمیز و کمپاین برای گروه‌های تخریبی است.

سرپرست وزارت خارجه‌ی امارت اسلامی به نماینده‌ی ویژه‌ی سازمان ملل اطمینان داده که حاکمان فعلی افغانستان به هیچ‌کسی اجازه نمی‌دهند تا از خاک این کشور به ضرر کسی استفاده شود. وزارت امور خارجه‌ی امارت اسلامی می‌گوید نماینده‌ی ویژه‌ی سازمان ملل در دیدار با امیرخان متقی گفته است که وضعیت در افغانستان خوب شده و با توجه به گذشته، سطح نارضایتی کاهش یافته است. آقای متقی نیز گفته است که تحریم‌های تحمیل شده به جای حکومت، مردم را متضرر می‌سازد. هم‌زمان با این، رسانه‌های خارجی به نقل از سازمان ملل گزارش کرده‌اند که همین اکنون شاخه‌ی خراسان داعش در حال حاضر ۴۰ هزار جنگ‌جو دارد. بر اساس گزارش‌ها، گفته می‌شود که ۲۰۰۰ سرباز شاخه‌ی خراسان داعش را جنگ‌جویان خارجی تشکیل می‌دهند. این در حالی‌است که امارت اسلامی در افغانستان، این گروه را در حال حاضر تهدید جدی نمی‌داند و می‌گوید که این گروه از سوی حکومت جدید سرکوب شده است.