هم‌‌زمان با موج تازه‌ی ویروس کرونا در افغانستان، سازمان جهانی صحت می‌‌گوید که روند واکسیناسیون در این کشور جریان دارد و تاکنون، بیش از ۴ میلیون تن در افغانستان واکسین کووید-۱۹ را دریافت کرده‌اند. بر اساس معلومات این سازمان از میان این افراد پنجاه درصد آنان زنان اند. سازمان جهانی صحت روز 〈پنج‌شنبه، ۵ حوت〉 […]

هم‌‌زمان با موج تازه‌ی ویروس کرونا در افغانستان، سازمان جهانی صحت می‌‌گوید که روند واکسیناسیون در این کشور جریان دارد و تاکنون، بیش از ۴ میلیون تن در افغانستان واکسین کووید-۱۹ را دریافت کرده‌اند.

بر اساس معلومات این سازمان از میان این افراد پنجاه درصد آنان زنان اند. سازمان جهانی صحت روز 〈پنج‌شنبه، ۵ حوت〉 در پیامی در صفحه‌ی تویترش نگاشته است که در حال حاضر ۱۲٫۵ درصد مردم این کشور دوره کامل واکسین کووید-۱۹ را دریافت کرده‌اند.

سازمان جهانی صحت هم‌چنین اضافه کرده است که این واکسین از بیماری شدید و مرگ ناشی از کرونا جلوگیری می‌کند و از مردم خواسته است که باید در برابر این ویروس خود را واکسین کنند. این سازمان تاکید کرده است که به تلاش‌هایش در این راستا ادامه می‌دهد.

سازمان جهانی صحت در حالی از روند تطبیق واکسین کرونا در کشور خبر داد که روز 〈چهارشنبه‌، ۴ حوت〉 فدراسیون بین‌‌المللی صلیب سرخ از کندی این روند انتقاد کرد. فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر از افزایش واقعات کرونا در افغانستان ابراز نگرانی کرده و خواستار حمایت فوری از خدمات صحی در این کشور شده است. این در حالی‌است که اخیرا وزارت صحت حکومت امارت اسلامی با ابراز نگرانی از افزایش واقعات مثبت ویروس کرونا گفته است که روزانه تا ۱۱ هزار تن واکسین کرونا را دریافت می‌کنند. براساس معلومات این وزارت، در حال حاضر، ۳۷۷ مرکز واکسیناسیون در مرکز و ولایت‌های کشور فعال است که از این میان، ۱۶ مرکز آن در کابل فعالیت دارد. آقای هژیر افزود که از آغاز تطبیق واکسین کووید-۱۹ در این کشور، تا کنون بیش از ۸ میلیون نفر واکسین دریافت کرده و تلاش‌ها در این زمینه جریان دارد.