جی‌‌شنکر وزیر خارجه‌‍ی هند روز 〈چهارشنبه، ۴ حوت〉 در یک مرکز تحقیقاتی در پاریس صحبت می‌کرد گفته امارت اسلامی تا هنوز نگرانی‌‌های شورای امنیت سازمان ملل در مورد استفاده خاک افغانستان از سوی گروه‌‌های تروریستی را برطرف نکرده است. وزیر خارجه‌ی هند می‌گوید که سوال اصلی نزد جهان این است چطور بدون حمایت از امارت […]

جی‌‌شنکر وزیر خارجه‌‍ی هند روز 〈چهارشنبه، ۴ حوت〉 در یک مرکز تحقیقاتی در پاریس صحبت می‌کرد گفته امارت اسلامی تا هنوز نگرانی‌‌های شورای امنیت سازمان ملل در مورد استفاده خاک افغانستان از سوی گروه‌‌های تروریستی را برطرف نکرده است.

وزیر خارجه‌ی هند می‌گوید که سوال اصلی نزد جهان این است چطور بدون حمایت از امارت اسلامی، به مردم افغانستان کمک کنند. او گفته که نباید ناراحتی یا انزجار جهان از امارت اسلامی مانع از کمک به مردم افغانستان شود. این گفته ‌ها درحالی مطرح می ‌شود با این که مقام‌های امارت اسلامی حضور گروه‌‌های تروریستی در افغانستان را تبلیغاتی و غیرواقعی می‌خوانند. مولوی امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه‌ی امارت با نماینده‌ی ویژه‌ی سازمان ملل متحد برای افغانستان دیدار کرده و گفته اظهارات آقای گوترش مبنی بر افزایش تهدید و انسجام گروه‌‌های تخریبی در افغانستان حقیقت ندارد.