ارتش کوریای جنوبی اعلام کرده است که کوریای شمالی امروز 〈شنبه، ۱۴ حوت〉 یک پرتابه ناشناس را به‌سمت دریای شرقی شلیک کرده است. کوریای شمالی پیش از این ۸  بار دست به آزمایش موشکی در جریان سال جاری میلادی زده است. ارتش کوریای جنوبی همواره در گزارش‌‌های ابتدایی در این مورد از عبارت شلیک «پرتابه […]

ارتش کوریای جنوبی اعلام کرده است که کوریای شمالی امروز 〈شنبه، ۱۴ حوت〉 یک پرتابه ناشناس را به‌سمت دریای شرقی شلیک کرده است. کوریای شمالی پیش از این ۸  بار دست به آزمایش موشکی در جریان سال جاری میلادی زده است.

ارتش کوریای جنوبی همواره در گزارش‌‌های ابتدایی در این مورد از عبارت شلیک «پرتابه ناشناس» یاد کرده است، اما بعدا مشخص شده است که آزمایش موشکی بوده است. ریاست ستاد ارتش مشترک کوریای جنوبی جزییات بیشتر درباره‌ی شلیک «پرتابه ناشناس» کوریای شمالی نداده است. آخرین پرتاب کوریای شمالی کم‌تر از یک هفته پیش انجام شد و این کشور مدعی شده است که آزمایشی را برای توسعه یک «ماهواره اطلاعاتی» انجام داده است. کوریای جنوبی اما آن را آزمایش موشک بالیستیک توصیف کرده است. کوریای شمالی از آغاز سال جاری میلادی تعداد قابل توجهی از موشک‌ها را شلیک کرده است که شامل نوع مافوق صوت نیز بوده و از سکوهای مختلف مانند پرتاب‌گرهای متحرک جاده‌ای و خط آهن شلیک شده است.