اوهاره ‌السوویدی، سرپرست ماموریت دایمی قطر در ژنف در ۴۹مین نشست شورای حقوق بشر گفته است که کشورش به‌‌خاطر چیزی‌که در گزارش کمیشنر عالی شورای حقوق‌بشر در مورد افغانستان گفته شده، نگران است. در این گزارش وضعیت در افغانستان نگران‌کننده خوانده شده‌ است. وی با ابراز نگرانی در مورد وضعیت حقوق‌بشر در افغانستان از امارت […]

اوهاره ‌السوویدی، سرپرست ماموریت دایمی قطر در ژنف در ۴۹مین نشست شورای حقوق بشر گفته است که کشورش به‌‌خاطر چیزی‌که در گزارش کمیشنر عالی شورای حقوق‌بشر در مورد افغانستان گفته شده، نگران است.

در این گزارش وضعیت در افغانستان نگران‌کننده خوانده شده‌ است. وی با ابراز نگرانی در مورد وضعیت حقوق‌بشر در افغانستان از امارت اسلامی خواسته است که به تبعیض علیه زنان در افغانستان پایان دهد. السوویدی افزوده است که قطر از کاهش گسترده خشونت‌ها در افغانستان و ایجاد فضای نسبتا صلح‌‌آمیز برای مردم افغانستان استقبال می‌کند؛ اما به‌‌خاطر گزارش‌هایی نگران است که در آن به تأثیرات منفی و بزرگ بحران مالی و اقتصادی پرداخته شده‌است. او هم‌چنان از پیامدهای بسیار منفی بدتر شدن شرایط اقتصادی و اجتماعی بر وضعیت حقوق‌بشر نیز هشدار داده است. این در حالی‌است که ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی امارت اسلامی روز 〈سه‌شنبه، ۱۷ حوت〉 در تویترش نوشت که حکومت سرپرست به رعایت حقوق شرعی زنان متعهد است.