استخباراتی امریکا و چندین کشور دیگر هشدار داده‌اند که پس از مسلط شدن امارت اسلامی در افغانستان، شماری تندروان داعش‌- خراسان در این کشور در مقایسه با سال گذشته دو برابر شده و حال تعداد آن‌ها به بیش از ۴ هزار تن می‌رسد. جنرال فرنک مک‌کنزی،‌ فرمانده نیروهای امریکا مستقر در شرق میانه ″سنتکام″ روز […]

استخباراتی امریکا و چندین کشور دیگر هشدار داده‌اند که پس از مسلط شدن امارت اسلامی در افغانستان، شماری تندروان داعش‌- خراسان در این کشور در مقایسه با سال گذشته دو برابر شده و حال تعداد آن‌ها به بیش از ۴ هزار تن می‌رسد.

جنرال فرنک مک‌کنزی،‌ فرمانده نیروهای امریکا مستقر در شرق میانه ″سنتکام″ روز 〈سه‌شنبه، ۲۳ حوت〉 با ابراز نگرانی در مورد رشد و تقویت داعش در افغانستان گفته است که بدون فشار دوامدار امریکا  تندروان این گروه در افغانستان قدرت خود را بیش‌تر تحکیم خواهد کرد:‌ ″ما به دقت رشد داعش را زیر نظارت داریم. داعش در ماه‌های گذشته قادر بوده است تا شماری از حملات عمده را در کابل انجام بدهد. انتظار من این است که حملات داعش در تابستان پیشرو افزایش خواهد یافت.

آقای مک‌ کنزی افزوده است که ردیابی داعش در مقایسه با گذشته مشکل شده است، اما افزود که ردیابی تندروان این گروه ناممکن نیست:از بین بردن تهدید داعش تنها در صورت امکان پذیر است که منابع لازم در اختیار قرار بگیرد و سنتکام با استفاده از منابع مورد ضرورت، مانع تهدید داعش بر سرزمین ما خواهد شد.

این در حالی‌است که امارت اسلامی همواره گفته است که به هیچ گروهی اجازه داده نمی‌شود تا امنیت افغانستان را بر هم بزند.