سال ۱۴۰۰ خورشیدی به پایان رسید و اما رهبران کشورهای گونه گون جهان بر بوجود آمدن یک حکومتی در افغانستان که از همه‌ی طرف‌ها نمایندگی کند، تاکید دارند. به تازگی نریندرا مودی نخست‌وزیر هند و فومیو کیشیدا نخست‌وزیر جاپان در دیداری که داشتند بر لزوم ایجاد یک نظام سیاسی فراگیر در افغانستان تاکید کردند. مودی […]

سال ۱۴۰۰ خورشیدی به پایان رسید و اما رهبران کشورهای گونه گون جهان بر بوجود آمدن یک حکومتی در افغانستان که از همه‌ی طرف‌ها نمایندگی کند، تاکید دارند.

به تازگی نریندرا مودی نخست‌وزیر هند و فومیو کیشیدا نخست‌وزیر جاپان در دیداری که داشتند بر لزوم ایجاد یک نظام سیاسی فراگیر در افغانستان تاکید کردند. مودی و کیشیدا گفته اند که که از خاک افغانستان برای پناه دادن، آموزش، برنامه‌ریزی یا تامین مالی اقدام‌های تروریستی، نباید استفاده شود.

هم‌زمان با این، نخست‌وزیر پاکستان نیز در مقاله‌ای گفته است که اکنون پس از۴۰ سال، فرصت واقعی برای بازگرداندن صلح و امنیت در افغانستان و منطقه بوجود آمده است. آقای خان گفته است که کشورهای جهان اسلام باید برای جلوگیری از یک بحران انسانی و فروپاشی اقتصادی در افغانستان به طور جمعی عمل کنند. این در حالی‌است که امارت اسلامی بارها تاکید کرده است که به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهد که از خاک افغانستان بر علیه کشورهای دیگر استفاده شود و حکومت جدید در افغانستان فراگیر است و کشورها با تاکید بر این موضوع در پی بهانه‌جویی سیاسی اند.