وزیر خارجه‌ی چین در سفر به پاکستان مبنی بر شرکت در چهل‌و‌هشتمین نشست شورای وزیران خارجه‌ی سازمان همکاری اسلامی با همتایان پاکستانی خود دیدار و در مورد افغانستان گفت‌وگو کرده است. وانگ ‌یی، وزیر خارجه‌ی چین در یک نشست مشترک خبری با شاه محمود قریشی، وزیر خارجه‌ی پاکستان گفته که این دو کشورهماهنگی‌های‌ شان را […]

وزیر خارجه‌ی چین در سفر به پاکستان مبنی بر شرکت در چهل‌و‌هشتمین نشست شورای وزیران خارجه‌ی سازمان همکاری اسلامی با همتایان پاکستانی خود دیدار و در مورد افغانستان گفت‌وگو کرده است.

وانگ ‌یی، وزیر خارجه‌ی چین در یک نشست مشترک خبری با شاه محمود قریشی، وزیر خارجه‌ی پاکستان گفته که این دو کشورهماهنگی‌های‌ شان را در مسایل افغانستان و اوکراین تقویت می‌‌کنند: ″هر چند ارتباطات جهانی با چالش مواجه شده؛ ما خواهان هم‌کاری بیش‌تر با کشورهای اسلامی هستیم. حالا فرصت این است که حکومت ما و پاکستان هم‌کاری‌ها و هماهنگی‌‌های خود  را در مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی مانند بحران افغانستان و جنگ اوکراین تقویت کنند.

در همین حال، شاه محمود قریشی، وزیر خارجه‌ی پاکستان روی یک پارچه‌گی و شگوفایی منطقه‌ای تاکید کرده و گفته است که این دو دوکشور با هماهنگی اوضاع افغانستان را بررسی می‌کنند: ″برای همه طرف‌ها صلح پایدار در افغانستان مهم است و بخاطر تحولات محیطی که در افغانستان به وجود آمده را ارزیابی می‌کنیم تا بدانیم چگونه می‌توانیم در مورد حل موضوعات کنونی در آن کشور پیشرفت داشته باشیم.″

هم‌چنان عذرا ضیا معاون وزیر خارجه‌ی امریکا نیز با شاه محمود قریشی، وزیر خارجه‌ی پاکستان در مورد افغانستان گفت‌وگو کرده است. در خبرنامه‌‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا آمده که بانو ضیا در این دیدار گفته که افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارد و خواستار تامین حقوق‌بشر در این کشور شده است.