استفان دوجاریک سخن‌گوی سازمان ملل در مورد شهرک سازی‌های اسراییل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین گفته است که این شهرک سازی‌ها امکان ایجاد کشور فلسطین پیوسته و پایدار را از بین می‌‌برد. دوجاریک افزوده که گسترش شهرک‌‌سازی‌های اسراییل به خشونت در سرزمین‌‌های اشغالی فلسطین دامن زده، اشغال را بیش‌تر می‌کند، همین طور حق ملت فلسطین برای […]

استفان دوجاریک سخن‌گوی سازمان ملل در مورد شهرک سازی‌های اسراییل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین گفته است که این شهرک سازی‌ها امکان ایجاد کشور فلسطین پیوسته و پایدار را از بین می‌‌برد.

دوجاریک افزوده که گسترش شهرک‌‌سازی‌های اسراییل به خشونت در سرزمین‌‌های اشغالی فلسطین دامن زده، اشغال را بیش‌تر می‌کند، همین طور حق ملت فلسطین برای تعیین سرنوشت و تشکیل کشور مستقل را تضعیف خواهد کرد. سخن‌گوی سازمان ملل از تلفات جانی و جراحات جدی مردم از جمله کودکان در اراضی اشغالی فلسطین و وخامت وضعیت کلی امنیتی در این مناطق و افزایش آشکار حملات تیراندازی عمیقا ابراز نگرانی کرده است. این در حالی‌است که هماهنگ کننده‌ی ویژه‌ی روند صلح خاورمیانه نیز از تداوم بی‌ثباتی در اراضی اشغالی فلسطین، ادامه خشونت شهرک نشینان، گسترش شهرک‌سازی غیرقانونی اسراییل، و تخریب و تخلیه‌ی منازل فلسطین‌یان در قدس و اطراف آن ابراز نگرانی کرده بود.