کشور ایران در همگاهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی، دو هزار جلد کتاب را به کتاب‌خانه‌‌ی این ولایت تحویل داده است. این کتاب‌ها، در حوزه‌های موضوعی مختلف به زبان فارسی از جمله، ادبیات، علوم سیاسی، اجتماعی، جامعه‌شناسی و آموزشی است. درهیمن حال، شماری از فرهنگیان ولایت در بدخشان از این اقدام استقبال می‌کنند و […]

کشور ایران در همگاهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی، دو هزار جلد کتاب را به کتاب‌خانه‌‌ی این ولایت تحویل داده است.

این کتاب‌ها، در حوزه‌های موضوعی مختلف به زبان فارسی از جمله، ادبیات، علوم سیاسی، اجتماعی، جامعه‌شناسی و آموزشی است.

درهیمن حال، شماری از فرهنگیان ولایت در بدخشان از این اقدام استقبال می‌کنند و از جوانان می‌خواهند که به مطالعه و کتاب‌خوانی روی بیاورند.

از سویی هم، رییس اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی در بدخشان می‌گوید که رسانه‌ها جمعی فرهنگ مطالعه را در جامعه از بین برده است و آنان تلاش می‌کنند در آینده برنامه‌های کتاب‌خوانی را برگزار کنند.

افغانستان با وجود آن که در زمینه‌‌های کتاب‌خوانی و مطالعه، پیشینه‌‌ی پرباری داشته است؛ اما امروز کم ‌توجهی خانواده‌‌ها و مسوولان دولتی سبب شده تا این فرهنگ موثر در جامعه‌ی کنونی رو به کم‌‌رنگ شدن برود. کارشناسان می‌گویند برای احیای دوباره‌‌ی این فرهنگ، باید سنت کتاب‌خوانی را در خانواده‌ها، مکتب‌ها و دانشگاه‌ها ترویج داد.