جوانان بدخشی به جاده‌های بدخشان ریخته اند و با راهپیمایی اعتراضی خواهان آزادسازی پول‌های منجمدشده افغانستان از سوی امریکا اند. آنان تاکید می‌کنند که سیاست‌های امریکا در برابر مردم افغانستان مغرضانه است و مسدود شدن پول‌های افغانستان به بهانه‌ی پرداختن غرامت به قربانیان ۱۱ سپتامبر جفا در حق مردم افغانستان است. جوانان بدخشی با اشاره […]

جوانان بدخشی به جاده‌های بدخشان ریخته اند و با راهپیمایی اعتراضی خواهان آزادسازی پول‌های منجمدشده افغانستان از سوی امریکا اند.

آنان تاکید می‌کنند که سیاست‌های امریکا در برابر مردم افغانستان مغرضانه است و مسدود شدن پول‌های افغانستان به بهانه‌ی پرداختن غرامت به قربانیان ۱۱ سپتامبر جفا در حق مردم افغانستان است.

جوانان بدخشی با اشاره به وضعیت اقتصادی افغانستان می‌گویند که مردم در یک حالت بد اقتصادی قرار دارند و جامعه‌ی جهانی باید با رها کردن پول‌های افغانستان، مردم کشور را کمک کنند.

این در حالی‌است که پیش از این حکومت سرپرست افغانستان نیز بارها از جامعه‌ی جهانی و امریکا خواسته است که پول‌های منجمد شده باید آزاد شود تا بیش از این مردم افغانستان با چالش‌های اقتصادی روبه‌رو نشوند؛ اما امریکا این خواست امارت اسلامی را تاکنون نپذیرفته و تاکید کرده است که این پول‌ها را در اختیار آنان قرار نمی‌‍دهد.

گفتنی‌است که پس از به قدرت رسیدن امارت اسلامی بر افغانستان، امریکا به تاریخ ۲۶ اسد سال ۱۴۰۰ خورشیدی، ۹٫۴ میلیارد دالر از سرمایه افغانستان را منجمد کرد و قرار است ۳٫۵ میلیارد دالر از این پول را برای قربانیان ۱۱ سپتامبر به‌عنوان غرامت بپردازد.