فلسطین امروز〈شنبه، ۲۷ حمل〉 در برابر دو گزینه، پذیرش یهودی‌سازی مسجد‌الاقصی یا مقاومت در برابر رژیم اسراییل قرار گرفته است. اما دیده می‌شود که مردم فلسطینی و گروه‌‌های مقاومت با قدرت راه مقاومت را برگزیده‌اند. در واکنش به این حمله، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه‌ی ایران در تماس تلفنی با اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس […]

فلسطین امروز〈شنبه، ۲۷ حمل〉 در برابر دو گزینه، پذیرش یهودی‌سازی مسجد‌الاقصی یا مقاومت در برابر رژیم اسراییل قرار گرفته است.

اما دیده می‌شود که مردم فلسطینی و گروه‌‌های مقاومت با قدرت راه مقاومت را برگزیده‌اند. در واکنش به این حمله، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه‌ی ایران در تماس تلفنی با اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس ضمن محکوم کردن اقدامات ضد فلسطینی رژیم اسراییل در مسجد‌الاقصی، این تعرض و هتک حرمت را از آثار ناشایسته عادی‌سازی روابط اندک کشورهای عربی ـ اسلامی با رژیم اسراییل خوانده است: ″آنچه در مسجد‌الاقصی به وقوع پیوست، نشان‌ دهنده‌ی زنده و بالنده بودن مقاومت مردم قهرمان و شجاع فلسطین و درماندگی اسراییلی‌ها است. بی‌تردید رژیم اسراییل ضعیف ‌تر از آن شده که بتواند در برابر خیزش مردم و مقاومت فلسطین دوام آورد. ایران از تشکیل دولت یک‌پارچه فلسطین در سراسر سرزمین تاریخی به ‌پایتختی قدس شریف حمایت می‌کند.″

محمد شهباز شریف در حساب توییترش تهاجم اسراییل علیه نمازگزاران فلسطینی و یورش به قدس شریف را به شدت محکوم کرده است: ″زمان آن فرا رسیده که جهان برای حفظ جان مردم بی‌دفاع فلسطین و اعمال منشور سازمان ملل به مسوولیت خود عمل کند. مردم و دولت پاکستان در این لحظات دشوار در کنار ملت فلسطین هستند و با آنان ابراز همبستگی می‌‌کنند.”

در همین حال در پی حمله‌ی نیروهای امنیتی رژیم اسراییل به بیت‌المقدس و مجروح شدن بیش از ۱۵۰  فلسطینی، مردم مسلمان ترکیه نیز با تجمع در مقابل کنسلگری اسراییل در استانبول، تجاوز این رژیم به مسجد‌الاقصی را محکوم و پشتی‌بانی خود را از مقاومت فلسطین اعلام کردند. این در حالی‌است که امریکا بدون محکوم کردن یورش رژیم اسراییل، خواستار حفظ وضعیت تاریخی مسجدالاقصی شده است.