در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هم‌صدا با فلسطین، فریاد آزادی قدس شریف در ایران، لبان، یمن و در قلب نیویارک طنین انداز شد و پرچم فلسطین را در منهتن نیویارک به اهتزاز درآوردند. همین طور آیت‌‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران در سخن‌رانی به ‌مناسبت روز جهانی قدس با برشمردن نشانه‌های امید بخش از […]

در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هم‌صدا با فلسطین، فریاد آزادی قدس شریف در ایران، لبان، یمن و در قلب نیویارک طنین انداز شد و پرچم فلسطین را در منهتن نیویارک به اهتزاز درآوردند.

همین طور آیت‌‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران در سخن‌رانی به ‌مناسبت روز جهانی قدس با برشمردن نشانه‌های امید بخش از آینده‌‌ای متفاوت به‌ نفع مردم فلسطین، تاکید کرده که تنها راه حل مسایل دنیای اسلام و در راس آن مسله فلسطین مقاومت است: ″به ‌امید خدا مبارزه بزرگ فلسطین به نتایج نهایی و مبارک خود نزدیک خواهد شد. عملیات فداکارانه‌ی جوانان فلسطینی موجب ایجاد سپر دفاعی برای فلسطین و بشارت‌ دهنده آینده‌‌ای متفاوت است. زیرا امروز در میدان سیاسی، مهم‌ترین حامی رژیم غاصب اسراییل یعنی آمریکا، خود دچار شکست‌های پی‌درپی شده است″.

در همین حال، رهبر جنبش انصارالله یمن گفته کسانی که برای‌سازی با دشمن اسراییلی می‌شتابند، پشیمان خواهند شد و شکست خواهند خورد. وی تاکید کرده که تسلیم و سکوت کامل در برابر دشمن اسراییلی از هر نظر نادرست است:″تحولات فلسطین، لبنان و یمن نتیجه‌ی مثبت حرکت درست در مقابله با دشمنان است. اما کسانی که با دشمن اسراییلی متحد و هم ‌پیمان می‌شوند، در حال بازگشت از اصول و ارزش‌‌های بدیهی انسانی هستند″.

همین طور دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز به‌مناسبت روز جهانی قدس اعلام کرده که از زمانی ایجاد رژیم اسراییل، همه حامیان آن درصدد آن بودند که این رژیم به قدرت برتری و کلیدی مبدل شود. وی افزوده که این افراد به دنبال آن بوند تا فلسطینی‌ها اراضی، خانه و کاشانه خود را فراموش کنند و عرب‌ها نیز این مسله را به فراموشی بسپارند. اما امروز مسیر فراموشی فروپاشیده است: ″روز جهانی قدس تأکیدی بر حقانیت آرمان فلسطین و قانونی بودن آن و مظلومیت مردم فلسطین است. اشغال‌گران و حامیان آن‌ها تلاش کردند که امت اسلامی از این که نمی‌تواند قدس و مقدسات خود را پس بگیرد، ناامید شوند و جنایات اسراییلی‌ها تا امروز تمام نشد. اما مسیر ناامیدی به تاریخ پیوسته و امروز می‌‌بینیم که هر روز عملیات مقاومت بیش‌ترشده و پرچم فلسطین بالا برده می‌شود″.

این در حالی‌است که از روز جهانی قدس، همه‌ساله با حضور گسترده ملت‌‌های مسلمان در شهر‌ها و کشور‌های مختلف جهان گرامیداشت می‌شود. مسلمانان و آزادگان جهان امسال نیز با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس ضمن محکوم کردن جنایات رژیم اسراییل با ملت فلسطین اعلام همبستگی کردند.