رهبران هند و فرانسه با ابراز نگرانی جدی درباره‌ بحران بشری و نقض حقوق‌بشر در افغانستان، خواستار تشکیل دولت‌فراگیر در این کشور شده‌‌اند. به گزارش رسانه‌‌های هندی، نارندرا مودی، نخست‌‌وزیر هند و امانوئل مکرون، رییس‌‌جمهور فرانسه با صدور بیانیه‌‌ای رسانه‌ای مشترک بر حمایت قاطع کشورهای‌‌شان از افغانستان صلح‌آمیز، امن و با ثبات تاکید کرده‌‌اند. آنان […]

رهبران هند و فرانسه با ابراز نگرانی جدی درباره‌ بحران بشری و نقض حقوق‌بشر در افغانستان، خواستار تشکیل دولت‌فراگیر در این کشور شده‌‌اند.

به گزارش رسانه‌‌های هندی، نارندرا مودی، نخست‌‌وزیر هند و امانوئل مکرون، رییس‌‌جمهور فرانسه با صدور بیانیه‌‌ای رسانه‌ای مشترک بر حمایت قاطع کشورهای‌‌شان از افغانستان صلح‌آمیز، امن و با ثبات تاکید کرده‌‌اند. آنان خواستار یک دولت فراگیر شده‌‌اند که نماینده‌ تمام مردم افغانستان باشد و به حقوق زنان، کودکان و اقلیت‌‌ها احترام بگذارند.

با گذشت ۸ ماه از تشکیل این حکومت، تاکنون هیچ کشوری آن را به‌رسمیت نشناخته و در عین حال‌ کشورها بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تأکید دارند.

دو کشور هم‌چنین تأکید کرده‌اند که نباید تروریزم از خاک افغانستان علیه کشورهای جهان استفاده کند و دهلی نو و پاریس در این زمینه در شورای امنیت سازمان ملل هم‌کاری خواهند کرد.

گفتنی‌است که وضعیت حقوق‌بشر در افغانستان پس از بازگشت دوباره‌ی امارت اسلامی به قدرت بدتر شده است. هم‌چنین بحران اقتصادی ناشی از تحولات سیاسی در کنار خشک‌سالی، فقر فراگیر در افغانستان را در پی داشته است. نهادهای کمک‌رسان می‌گویند که ۲۴ میلیون تن در افغانستان با ناامنی شدید غذایی روبه‌رو هستند و به کمک نیاز دارند.