تدام نبرد روسیه در اوکراین و موج تازه‌ی کمک‌های جهانی به کییف! بریتانیا کشورش که از جمله حامیان مهم اوکراین برای مقاومت در برابر تهاجم روسیه است یک‌روز پس از پشتی‌بانی مالی امریکا، کمک نظامی ۱۶۰ میلیون دالری را برای کییف اعلام کرده است. مقام‌های بریتانیایی می‌‌گویند که این کمک تازه، تعهدات قبلی بریتانیا در […]

تدام نبرد روسیه در اوکراین و موج تازه‌ی کمک‌های جهانی به کییف!

بریتانیا کشورش که از جمله حامیان مهم اوکراین برای مقاومت در برابر تهاجم روسیه است یک‌روز پس از پشتی‌بانی مالی امریکا، کمک نظامی ۱۶۰ میلیون دالری را برای کییف اعلام کرده است. مقام‌های بریتانیایی می‌‌گویند که این کمک تازه، تعهدات قبلی بریتانیا در مورد کمک به اوکراین را دوبرابر می‌‌سازد: ″حمله‌ی وحشیانه‌ی پوتین نه تنها باعث ویرانی در اوکراین شده است، بلکه صلح و امنیت در سراسر اروپا را نیز تهدید می‌کند″.

در همین حال نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه را یک فرد ترسو خوانده گفته که پوتین درحال جنگ با کودکان و غیرنظامیان است. و از کودکان به‌عنوان یک سلاح در جنگ استفاده می‌کند. وی حمایت‌اش را از درخواست اوکراین از کنگره ایالات متحده برای معرفی شدن روسیه به‌عنوان کشور حامی تروریزم اعلام کرد: ″من از درخواست اوکراین مبنی بر معرفی شدن روسیه به‌عنوان کشور حامی تروریزم حمایت می‌کنم و مدتی است که این امر را دنبال کرده‌ام. اگر روسیه در فهرست کشورهای حامی تروریزم قرار نگیرد، باید این فهرست را پاره کنیم. زیرا رهبر یک قدرت هسته‌ای به کشوری دیگر حمله کرده است و به استفاده از تاکتیک‌های هسته‌ای تهدید کرده و سربازان خود را به تجاوز به کودکان و مادران و آدم‌ربایی کودکان ترغیب کرده. این اقدامات خشن خارج از محدوده رفتار انسان‌های متمدن است″.

اما برخلاف موضع‌گیری غرب بر خلاف تهاجم روسیه علیه اوکراین، رمضان قدیروف رییس‌جمهوری خودمختار چچن اعلام کرده که نیروهایش در پشتی‌بانی از سربازان روسی در اوکراین عملیات را به راه انداخته و سر انجام کنترل بخش عمده‌ای از شهر پوپاسنا در غرب لوهانسک اوکراین را به دست گرفتند: ″خیابان‌های اصلی و مناطق مرکزی شهر پوپاسنا به طور کامل پاکسازی شدند″.

این در حالی‌است که قدیروف بارها در تلگرام گزارش‌ها و ویدیوهایی از سربازان چچنی مبنی بر فعالیت‌های آن‌ها در اوکراین منتشر کرده اما هیچ شواهدی دال بر این‌که چه تعداد نیروی چچن واقعاً در اوکراین مستقر شدند یا در جنگ شرکت کرده‌‌اند، وجود ندارد.