نزدیک به ۹ ماه از به قدرت رسیدن دوباره‌ی امارت اسلامی در کشورمی‌گذرد؛ اما هنوزهم امارت اسلامی تصمیم خود برای بازگشایی مکتب‌های دختران بالاتر از صنف ششم را نهایی نکرده‌اند. در تازه‌ترین مورد ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی امارت اسلامی می‌گوید که نشست با حضور عالمان دین در مورد بازگشایی مکتب‌های دختران برگزار و دراین نشست در […]

نزدیک به ۹ ماه از به قدرت رسیدن دوباره‌ی امارت اسلامی در کشورمی‌گذرد؛ اما هنوزهم امارت اسلامی تصمیم خود برای بازگشایی مکتب‌های دختران بالاتر از صنف ششم را نهایی نکرده‌اند.

در تازه‌ترین مورد ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی امارت اسلامی می‌گوید که نشست با حضور عالمان دین در مورد بازگشایی مکتب‌های دختران برگزار و دراین نشست در مورد بازگشایی مکتب‌ها تصمیم گرفته خواهد شد.

هم‌زمان با این، سخ‌گوی وزارت معارف امارت اسلامی می‌گوید که بازگشایی مکتب‌ها منتظر دستور بزرگان امارت اسلامی است.

این درحالی‌است که انس حقانی عضو ارشد امارت اسلامی هفته‌ی گذشته گفته بود که از بهر بازگشایی مکتب‌های دختران در کشور نشست علمای دین برگزار می‌‌شود.

این در حالی‌است که نزدیک به ۲ ماه از سال تعلیمی ۱۴۰۱ خورشیدی می‌گذرد؛ اما دروازه‌ی مکتب‌ها به روی دانش‌آموزان دختران بالاتر از صنف ششم هنوزهم بسته است و مقام‌های امارت اسلامی گفته بودند که کار روی طرح لباس دانش‌آموزان جریان دارد. یکی از پیش شرط‌های جامعه‌ی جهانی برای به‌رسمیت شناختن امارت اسلامی رعایت حقوق‌بشر به ویژه حقوق زنان و بازگشایی مکتب‌های دختران است.