در ادامه‌ی وضع محدودیت‌ها بر زنان کشور از سوی امارت اسلامی، شماری از باشندگان ولایت هرات چندی پیش ادعا کردند که وزارت امر به معروف امارت اسلامی دستور داده که زنان و مردان حق ندارند یک‌جا به هوتل بروند. آنان گفتند که افراد امارت اسلامی وارد هوتل‌ها می‌شوند واز نشستن زنان و مردان یک خانواده […]

در ادامه‌ی وضع محدودیت‌ها بر زنان کشور از سوی امارت اسلامی، شماری از باشندگان ولایت هرات چندی پیش ادعا کردند که وزارت امر به معروف امارت اسلامی دستور داده که زنان و مردان حق ندارند یک‌جا به هوتل بروند. آنان گفتند که افراد امارت اسلامی وارد هوتل‌ها می‌شوند واز نشستن زنان و مردان یک خانواده در بخش خانوادگی جلوگیری می‌کنند.

درهمین حال، عاکف مهاجر سخن‌گوی وزارت امر به معروف امارت اسلامی می‌گوید که خبرهای نشر شده در این مورد بی‌اساس است. وی می‌گوید که خانواده‌ها می‌توانند ازادانه به هتل‌ها بروند.

گفتن‌ایست که پس از به قدرت رسیدن دوباره‌ی امارت اسلامی محدودیت‌های زیادی از جمله اجازه نداشتن کارمندان زن به رفتن به وظایف‌شان، محدودیت در رفت‌وآمد زنان، مسدود شدن مکتب‌های دختران بالاتر از صنف ششم، جدا سازی دروس دانشگاه‌های دولتی در کابل و تعیین نوع پوشش زنان بر زنان کشور وضع شده است.

ایجاد محدودیت‌ها بر زنان کشور واکنش‌های ملی و بین‌امللی را به همرا داشته است. اخیرا شورای امنیت سازمان ملل متحد در یک نشستی پشت درهای بسته وضعیت زنان را در افغانستان بررسی کرده و نسبت به عواقب محدودیت در برابر آن‌‌ها هشدار داده است.

در اعلامیه‌ای این شورا تاکید شده که ادامه‌ی نقض حقوق زنان و دختران در افغانستان تهدیدی برای صلح و ثبات در افغانستان خواهد بود.

این در حالی‌است که جامعه‌ی جهانی بارها از ازیاد وضع محدودیت‌ها بر زنان در کشور هشدار داده و گفته که این اقدامات می‌تواند منجر به انزوای حکومت جدید افغانستان شود.