سعید خطیب زاده سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی ایران امروز〈دوشنبه، ۲۶ ثور〉 در نشست خبری در مورد مذاکرات احیای برجام گفت که در ادامه‌ی تماس‌‌ها میان ایران و اتحادیه‌ی اروپا، توافق بر مذاکرات حضوری در برجام صورت گرفته است و در نتیجه انریکه مورا هماهنگ کننده ارشد اتحادیه‌ی اروپا به تهران سفر کرده و مذاکرات جدی، معطوف […]

سعید خطیب زاده سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی ایران امروز〈دوشنبه، ۲۶ ثور〉 در نشست خبری در مورد مذاکرات احیای برجام گفت که در ادامه‌ی تماس‌‌ها میان ایران و اتحادیه‌ی اروپا، توافق بر مذاکرات حضوری در برجام صورت گرفته است و در نتیجه انریکه مورا هماهنگ کننده ارشد اتحادیه‌ی اروپا به تهران سفر کرده و مذاکرات جدی، معطوف به نتیجه و همراه با ابتکارات خاص از سوی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

خطیب زاده در بخشی از سخنانش افزوده که طی سفر و دیدار مورا با مقام‌های ایرانی برخی راه‌ حل‌‌هایی پیشنهاد شده که اگر طرف آمریکایی پاسخ مثبت دهد. همه طرف‌‌ها به ویانا بازگشت خواهند کرد. این مقام ایرانی یک‌بار دیگر تاکید کرده که اگر امروز امریکا تصمیم سیاسی خود را اعلام کند، ایران نیز می‌‌تواند گام‌های اساسی را در راستای پیشرفت مذاکرات برجام بردارد.

این در حالی‌است که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه‌ی امریکا در سفر به برلین با مقام‌های آلمان، بریتانیا و فرانسه دیدار و در مورد مذاکرات جاری با ایران و بازگشت کامل به توافق هسته‌ای برجام گفت‌وگو کرده است. دیدار و مذاکره در باره‌ی برجام میان امریکا و سه کشور ترویکای در حالی انجام شده که به باور ایران توپ در میدان امریکا قرار دارد و آینده توافق هسته‌ای را امریکا رقم خواهد زد.