در ادامه‌ی هشدارهای جهانی از بدتر شدن وضعیت بشری در کشور، سازمان ملل اعلام کرد که میزان کمک‌‌های غذایی این سازمان که اکنون به ۳۸ درصد از مردم افغانستان می‌‌رسد، به علت کاهش بودجه تنها ۸ درصد از مردم کشوررا تحت پوشش قرار خواهد داد. سازمان ملل هم‌چنان گفته که به علت فروپاشی اقتصاد و […]

در ادامه‌ی هشدارهای جهانی از بدتر شدن وضعیت بشری در کشور، سازمان ملل اعلام کرد که میزان کمک‌‌های غذایی این سازمان که اکنون به ۳۸ درصد از مردم افغانستان می‌‌رسد، به علت کاهش بودجه تنها ۸ درصد از مردم کشوررا تحت پوشش قرار خواهد داد.

سازمان ملل هم‌چنان گفته که به علت فروپاشی اقتصاد و خشک‌سالی در افغانستان نزدیک به ۱۹٫۷ میلیون تن ازشهروندان افغانستان به گرسنگی شدید دچار هستند.

شمار از آگاهان مسایل اقتصادی می‌گویند تا زمانی که امارت اسلامی در تعاملات کلان اقتصادی خود با جهان تجدید نظر نکند، بحران بد بشری در کشور را مهار کرده نمی‌تواند.

پیش از این نیز آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل با ناکافی خواندن کمک‌های بشردوستانه‌ی سازمان‌ها به کشور از جامعه‌ی جهانی خواسته بود تا شرایط تزریق پول نقد به اقتصاد افغانستان را فراهم کند. هم‌زمان با این سازمان جهانی غذا اعلام کرده که بیش از ۱۸میلیون تن در افغانستان با گرسنگی شدید دست‌وپنجه نرم می‌کنند. این سازمان در صفحه‌ی تویترش نوشته در۵ ماه گذشته برای ۱۷٫۹ میلیون نیازمند افغانستان کمک کرده است. این درحالی‌است که با تحولات سال گذشته در کشور سازمان‌‌های کمک‌رسانی اعلام کرده بودند که ۲۴ میلیون تن در کشور زیر خط فقر قرار دارند.