سراج‌الدین حقانی سرپرست وزارت امور داخله‌ی حکومت سرپرست امارت اسلامی می‌‌گوید که در حال حاضر او به چشم دشمن به امریکا نگاه نمی‌کند. آقای حقانی در یک گفت‌وگوی ویژه با شبکه” سی‌ان‌ان” افزوده که پس از تسلط امارت اسلامی بر کابل، روابط امارت و امریکا تغییر کرده و این‌که امارت اسلامی در تلاش داشتن روابط […]

سراج‌الدین حقانی سرپرست وزارت امور داخله‌ی حکومت سرپرست امارت اسلامی می‌‌گوید که در حال حاضر او به چشم دشمن به امریکا نگاه نمی‌کند.

آقای حقانی در یک گفت‌وگوی ویژه با شبکه” سی‌ان‌ان” افزوده که پس از تسلط امارت اسلامی بر کابل، روابط امارت و امریکا تغییر کرده و این‌که امارت اسلامی در تلاش داشتن روابط دیپلماتیک با امریکا است. به گفته او، امارت اسلامی می‌‌خواهد در آینده روابط خوب با امریکا و سایر کشورهای جهان داشته باشند: ″می‌‌خواهیم در آینده براساس قوانین با اصول موجوده در دیگر کشورهای جهان، با امریکا و جامعه‌ی جهانی روابط خوب داشته باشیم. در حال حاضر ما به امریکا به‌عنوان دشمن نگاه نمی‌‌کنیم و بارها و بارها درباره دیپلماسی صحبت کرده‌ایم″.

او در این گفت‌وگو با اشاره به توافق دوحه میان امارت اسلامی و امریکا، تاکید می‌‌کند که امارت اسلامی به این توافق پابند هستند و افغانستان هرگز تهدید تروریستی برای امریکا نخواهد بود.

سراج‌الدین حقانی درباره‌ی بازگشایی مکتب‌های دختران می‌‌گوید که کار روی مکانیزم برگشت دختران به مکتب‌ها جریان دارد و مردم افغانستان به ‌زودی خبرهای خوبی در مورد این موضوع خواهند شنید:هیچ کس مخالف آموزش دختران و زنان نیست، دختران صنف‌های اول تا ششم فعلا به مکتب می‌روند و کار روی طرحی جریان دارد تا دختران بالاتر از صنف ششم نیز به مکتب بروند. ما باید شرایط را فراهم کنیم تا بتوانیم عزت و امنیت دختران را تضمین کنیم″.

در حالی سرپرست وزارت داخله‌ی امارت اسلامی برگشت دختران به مکتب‌های سخن می‌زند که هیدربار مسوول بخش زنان دیدبان حقوق‌‌بشر گفته که فضای خوبی برای کشورها وجود دارد تا بر امارت اسلامی به‌ خاطر محدودیت ‌هایی که علیه زنان وضع کرده‌اند، فشار وارد کنند. خانم بار  در تویتی در واکنش به مصاحبه سراج‌‌الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله‌ی‌ امارت اسلامی نوشته است که امارت اسلامی تاکنون بارها وعده‌های خود را زیر پا گذاشته ‌اند؛ از این ‌رو به‌ گفته‌ی او، تضمین‌های امارت به ‌ویژه درباره‌ تحصیل دختران بی‌معنا است.

گفتنی‌است که امارت اسلامی از آغاز قدرت ‌گیری‌ دوباره در افغانستان، محدودیت‌‌های زیادی بر زنان اعمال کرده‌‌اند که با محکومیت‌های جهانی مواجه شده است.