سربازرس وزارت دفاع امریکا اعلام کرده است که با خروج نظامیان امریکایی از افغانستان توانایی آن‌‌ها برای حمله به گروه‌‌های تروریستی در افغانستان محدود شده است. شان اودانل سربازرس وزارت دفاع آمریکا به واشنگتن اگزماینر گفته است وزارت دفاع به علت حضور نداشتن در افغانستان، به امکانات هوایی خود برای جمع اطلاعات عملیاتی، زیرنظر گرفتن […]

سربازرس وزارت دفاع امریکا اعلام کرده است که با خروج نظامیان امریکایی از افغانستان توانایی آن‌‌ها برای حمله به گروه‌‌های تروریستی در افغانستان محدود شده است.

شان اودانل سربازرس وزارت دفاع آمریکا به واشنگتن اگزماینر گفته است وزارت دفاع به علت حضور نداشتن در افغانستان، به امکانات هوایی خود برای جمع اطلاعات عملیاتی، زیرنظر گرفتن و حمله به تروریست‌ها متکی شده است. درحالی که گمانه‌ زنی‌‌ها درباره‌ی تلاش واشنگتن برای استفاده از پایگاه‌‌های نظامی پاکستان برای نظارت بر افغانستان و انجام حملات در این کشور تشدید شده است، سربازرس وزارت دفاع آمریکا می‌گوید که وزارت دفاع برای ورود به حریم هوایی افغانستان به توافق کشورهای همسایه این کشور نیاز دارد. وی با اظهار این که از میان کشورهای همسایه، تنها پاکستان اجازه این کار را به آمریکا داده است، افزود که این موضوع وضعیت توانایی امریکا برای جمع‌آوری اطلاعات عملیاتی را محدود کرده است. در همین حال، عباس ستانکزی معین سیاسی وزارت خارجه‌ی امارت اسلامی در نشستی با بازرگانان افغانستان مقیم در امارت متحد عربی گفت که مردم افغانستان در۴۰ سال گذشته برای حفاظت افغانستان ۱٫۵ میلیون کشته داده و حکومت سرپرست به‌ هیچ فردی اجازه نخواهد داد تا در خاک افغانستان تجاوز کند.

پیش از این نیز جنرال مایکل کوریلا از فرماندهان ارشد وزارت دفاع امریکا به کنگره گفته بود که عملیات ضدتروریزم از راه هوا در افغانستان، بی‌‌نهایت دشوار است، اما ناممکن نیست. نگرانی‌های جهانی از فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان در حالی بالا گرفته است که امارت اسلامی همواره تاکید می‌کند که به هیچ گروهی اجازه نخواهد داد از خاک افغانستان علیه دیگر کشورها کار بگیرد.