بحران افغانستان، هم‌چنان محور بحث رهبران کشورهای همسایه و جهان را تشکیل می‌دهد. در تازه‌ترین مورد، وزیران خارجه‌ی امریکا و پاکستان در پیوند به چگونگی تامین ثبات در افغانستان گفت‌وگو کردند. در کنار این، بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه‌ی پاکستان که در نیویارک به سر میبرد گفته است که اسلام‌آباد در پیوند بحث به […]

بحران افغانستان، هم‌چنان محور بحث رهبران کشورهای همسایه و جهان را تشکیل می‌دهد.

در تازه‌ترین مورد، وزیران خارجه‌ی امریکا و پاکستان در پیوند به چگونگی تامین ثبات در افغانستان گفت‌وگو کردند. در کنار این، بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه‌ی پاکستان که در نیویارک به سر میبرد گفته است که اسلام‌آباد در پیوند بحث به رسمیت شناختن امارت اسلامی مطابق دیدگاه جامعه‌ی جهانی عمل خواهد کرد. در همین حال، این مقام پاکستانی ابراز امیدواری کرده که دولت جدید در افغانستان اجازه نخواهد داد که تروریست‌ها از قلم‌رو این کشور در برابر همسایگان کار بگیرند. این در حالی‌است که اسلام‌آباد پیش از این به پشتی‌بانی از گروه‌های تروریستی در افغانستان متهم بود.

وزیر خارجه پاکستان این را هم گفته که اسلام‌آباد به پشتی‌بانی از تلاش‌های جمعی برای کمک به بهبود وضعیت مردم افغانستان ادامه خواهد داد. او هشدار داده که سقوط نظام اقتصادی افغانستان نه تنها به ضرر مردم این کشور است؛ بلکه فاجعه‌ی بزرگی را برای تمام منطقه به بار خواهد آورد.