قرار است روز 〈دوشنبه، ۹ جوزا〉 و 〈سه‌شنبه، ۱۰ جوز〉 سران کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا در بروکسل در باره بسته ششم تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل تهاجم‌اش به اوکراین تشکیل جلسه دهند. جوزف بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه‌ی اروپا در حالی نسبت به حصول توافق اعضای اتحادیه‌ی اروپا برای نهایی کردن تحریم‌ها علیه روسیه ابراز […]

قرار است روز 〈دوشنبه، ۹ جوزا〉 و 〈سه‌شنبه، ۱۰ جوز〉 سران کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا در بروکسل در باره بسته ششم تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل تهاجم‌اش به اوکراین تشکیل جلسه دهند.

جوزف بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه‌ی اروپا در حالی نسبت به حصول توافق اعضای اتحادیه‌ی اروپا برای نهایی کردن تحریم‌ها علیه روسیه ابراز امیدواری کرده که خبرگزاری رویترز به نقل از پیش نویس بیانیه پایانی اجلاس دو روزه سران کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا در بروکسل نوشته است که این کشورها ضمن اعلام پشتی‌بانی لفظی از اوکراین در برابر تهاجم روسیه، قادر به توافق بر سر بسته جدید تحریم‌ها علیه مسکو نیستند: ″تصمیم نهایی بر سر تحریم نفت روسیه در جلسه سران این بلوک گرفته می‌شود. با وجود اختلاف اروپایی‌ها درباره ممنوعیت استفاده از نفت مسکو در پایان به توافق خواهیم رسید. مساله مهم یافتن توافق است. ما در تحریم نفت در بسته تحریمی آینده علیه روسیه شکست نمی‌خوریم″.

درحالی‌که معامله‌گران منتظر تصمیم اتحادیه‌ی اروپا برای تحریم‌های بیش‌تر علیه روسیه هستند. سرگی لاوروف وزیر امور خارجه‌ی روسیه اعلام کرده که آزاد سازی منطقه دونباس یک اولویت مطلق برای مسکو است. لاوروف ادعا کرده که تحریم‌‌های کشورهای غربی علیه روسیه مدت طولانی است که در حال آماده ‌سازی و برای بازدارندگی روسیه بوده و بعید است با پایان درگیری‌‌ها در اوکراین لغو شوند: ″آزاد سازی دونباس و مناطق دونتسک و لوهانسک که توسط روسیه به‌‌عنوان کشورهای مستقل به‌ رسمیت شناخته شده‌‌اند، یک اولویت مطلق و بی‌‌قید و شرط در جریان عملیات ویژه روسیه در اوکراین است″.

این در حالی‌است که سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش از جمله روسیه موسوم به اوپک قرار است در نشست روز پنج‌شنبه، درخواست‌‌های غرب را برای تسریع در افزایش تولید نفت رد کنند. منابع از اوپک پلاس گفتند که آن‌ها به برنامه‌ی خود برای اضافه کردن ۴۳۲ هزار بشکه در روز در ماه جون پایبند خواهند بود.