آیت‌الله رییسی، رییس‌‌جمهورایران درسی و سومین سال‌یاد در گذشت سید روح‌الله خمینی رهبر انقلاب ایران به موضوع برجام پرداخت و تاکید کرد که اعتراف امریکا به شکست فشار حد اکثری، به معنای شکست امریکا در برابر ملت ایران است. در همین حال، حسین امیرعبداللهیان، وزیر  خارجه‌ی ایران در تماس تلفنی با جوزف بورل، مسوول سیاست […]

آیت‌الله رییسی، رییس‌‌جمهورایران درسی و سومین سال‌یاد در گذشت سید روح‌الله خمینی رهبر انقلاب ایران به موضوع برجام پرداخت و تاکید کرد که اعتراف امریکا به شکست فشار حد اکثری، به معنای شکست امریکا در برابر ملت ایران است.

در همین حال، حسین امیرعبداللهیان، وزیر  خارجه‌ی ایران در تماس تلفنی با جوزف بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه‌ی اروپا هشدار داد که هرگونه اقدام سیاسی از سوی امریکا و سه کشور اروپایی در آژانس با واکنش متناسب، موثر و فوری ایران مواجه خواهد شد. وزیرخارجه‌ی ایران ضمن قدردانی از تلاش‌‌های جوزف بورل، بار دیگر بر آمادگی کشورش بر احیای برجام تاکید کرد.

از سویی‌هم جوزف بورل مسول سیاست خارجی اتحادیه‌ی اروپا در این گفت‌وگوی تلفنی با انتقاد از برخی تلاش‌ها جهت شکست مذاکرات، بر تسریع در به نتیجه رسیدن مذاکرات و حصول توافق تاکید کرد.

هم‌چنان آیت‌الله علی خامنه‌‌ای در مراسم سال‌گرد درگذشت سید روح‌الله خمینی تاکید کرد که مهم‌ترین امید دشمنان ایران برای ضربه زدن به کشورش امید بستن به اعتراضات مردمی است. این در حالی‌است که رضا پهلوی، ولیعهد سابق ایران در سخنانی به اعتراض‌‌های اخیر در ایران اشاره کرده و خواهان اتحاد تمام گروه‌های سیاسی مخالف حکومت ایران شده است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی ۲۴ تاکید کرد که با وجود تحریم‌ها، ایران آماده تامین رابط تجاری با روسیه است.