هم‌زمان با برگزاری نشست شورای حکام آژانس بین‌‌المللی انرژی‌اتمی، امریکا و سه کشور اروپایی درخواست محکومیت ایران را به این نهاد ناظر هسته‌‌ای سازمان ملل ارایه داده‌‌اند. رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی‌اتمی می‌گوید که هرگونه اقدام خشونت‌آمیز علیه هرکس از نظر وی محکوم است. او در نشست خبری که در حاشیه‌ی نشست شورای […]

هم‌زمان با برگزاری نشست شورای حکام آژانس بین‌‌المللی انرژی‌اتمی، امریکا و سه کشور اروپایی درخواست محکومیت ایران را به این نهاد ناظر هسته‌‌ای سازمان ملل ارایه داده‌‌اند.

رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی‌اتمی می‌گوید که هرگونه اقدام خشونت‌آمیز علیه هرکس از نظر وی محکوم است. او در نشست خبری که در حاشیه‌ی نشست شورای حکام آژانس انرژی‌اتمی گفته بود که ایران برای یافته‌‌های آژانس در سه سایت هسته‌ای اعلام نشده خود توضیحات قانع کننده‌‌ای نداده است:من یک دیپلمات هستم و به دنبال صلح می‌باشم. من هرگونه اقدام خشونت‌آمیز در هرجا و از سوی هرکس را محکوم می‌کنم”. در همین حال نفتالی بنت، نخست‌‌وزیر رژیم اسراییل، گفته که انتظار دارد آژانس بین‌المللی انرژی‌اتمی به ایران هشداری واضح درباره‌ی برنامه‌ی هسته‌ای‌اش ارایه کند. وی افزوده است که آژانس باید برای ایران روشن کند که اگر به سیاست هسته‌‌ای خود مبنی بر عدم همکاری ادامه بدهند، بهای سنگینی خواهند پرداخت:از شورای حکام انتظار داریم به تهران هشدار دهد اگر به سیاست سرپیچی هسته‌‌ای خود ادامه دهد بهای سنگینی خواهد پرداخت”. این در حالی‌است که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه‌ی ایران اخیرا در گفت‌وگو با جوسپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه‌ی اروپا هشدار داده است که هرگونه اقدام سیاسی در آژانس، با واکنش متناسب، موثر و فوری ایران مواجه خواهد شد.